منطقه برای بازیگران خواهان امنیت، امن است


منطقه برای بازیگران خواهان امنیت، امن است

خبرگزاری آریا- منطقه برای بازیگرانی که خواهان امنیت هستند، امن و برای راهزنان دریایی و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود.

منطقه برای بازیگران خواهان امنیت، امن است
خبرگزاری آریا- فرمانده کل ارتش: منطقه برای بازیگرانی که خواهان امنیت هستند، امن و برای راهزنان دریایی و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در جشنواره مالک اشتر ارتش با تبریک و تهنیت به برگزیدگان این جشنواره در سال 97 افزود: سال 97 در طول این 40 سال، سالی ویژه برای کشور بود چرا که دشمنان ما و در رأس آنان دولت تروریست آمریکا حداکثر فشار را بصورت چندجانبه و پیچیده علیه ملت ایران اعمال کردند تا به خیال خام خود نگذراند مردم ایران 40 سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.
وی گفت: ما سختی‌های زیادی را تحمل کردیم، اما در نهایت این آمریکا و اذناب آن‌ها بودند که ناکام ماندند و در مقابل، سطح اقتدار و عظمت ایران اسلامی در منطقه ارتقا یافت و البته بازهم دشمنان به حول و قوه الهی و به برکت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و بصیرت و مقاومت مردم ایران و رشادت فرزندان ملت در نیرو‌های مسلح ناکام خواهند بود.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به تحرکات آمریکا در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و افزود: اقدامات شیطانی آمریکا متاثر از لابی صهیونیزم در جهت تفرقه، ناامنی در منطقه و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: متاسفانه بعضی‌ها نیز در منطقه بدون توجه به اهداف شیطانی آمریکا امنیت خود را از او گدایی می‌کنند، بدون توجه به اینکه امنیت منطقه را نمی‌توان از بیگانیگان تقاضا کرد.
امیر سرلشکر موسوی افزود: امنیت پایدار مبتنی بر همکاری و همگرایی منطقه‌ای و مشارکت کشور‌های منطقه تامین می‌شود، بنابراین طبیعی است منطقه برای بازیگرانی که خواهان امنیت هستند، امن و برای راهزنان دریایی و ناامن کنندگان ناامن خواهد بود.
وی با بیان اینکه فرزندان سلحشور ملت ایران در نیرو‌های مسلح، همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارند، گفت: فرزندان ملت ایران در نیرو‌های مسلح در صورت لزوم پاسخ پشیمان کننده و همه جانبه به متجاوزان خواهند داد و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و حدود این کشور با هیچکس تعارف ندارند.
فرمانده کل ارتش به اسقرار نیروی زمینی ارتش در مرز‌های کشور اشاره کرد و افزود: نیروی زمینی ارتش با استقرار در مرز‌ها بویژه مرز‌های غربی و شرقی، سد محکمی در نگهبانی از حصار این ملت بوجود آورده که مایه افتخار است.
وی گفت: پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش، امن‌ترین آسمان را برای کشور تامین کرده اند و علاوه بر آن هرجا به نیروی هوایی نیاز راهبردی بوده به بهترین نحو عمل کرده است.
امیر سرلشکر موسوی افزود: خدا را شکر، امروز بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی بین ارتش و سپاه بویژه در حوزه ماموریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء برقرار است، که همه شاهد نتایج این هماهنگی و هم افزایی هستید.
وی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش بزرگترین و مهمترین تامین کننده امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند است.
فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز متخصصان جوان ارتش موفق به طراحی و تولید انواع تجهیزات و تسلیحات ابتکاری بدون نمونه قبلی در حوزه‌های مختلف با فناوری جدید و به روز دنیا شده اند که این پیشرفت‌ها در سال 97 اتفاق افتاده است.
وی افزود: در سال 98 نیز عزیزان ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال را با جنبه «رحماء بینهم» و خدمتگزاری به مردم شروع کردند و با چهره «اشداء علی الکفار» بخصوص در ماموریت‌های عملیاتی و اطلاعاتی ماه‌های اخیر بسیار خوش درخشیدند که تحسین همه ناظران را به دنبال داشت.
امیر سرلشکر موسوی به تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این به اصطلاح ائتلافی هم که آمریکا دنبال می‌کند اگر چه پا گرفتن آن خیلی بعید است، اما یک طرح شیطانی جدید است که قطعاً ناامنی بدنبال دارد و به ضرر کشور‌های منطقه و کشور‌هایی است که به نفت این منطقه وابسته هستند.
فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در واقع بدنبال یک پروژه باج گیری جدید هستند، گفت: تا آنجایی که به نیرو‌های مسلح مربوط می‌شود، در برقراری امنیت و مقابله با ناامنی، سرسوزنی کوتاه نخواهند آمد.
وی در ادامه خطاب به برگزیدگان جشنواره مالک اشتر افزود: احساس رسیدن به هدف را از خودتان دور کنید؛ هیچ چیز برای یک انسان آرمان گرا و جهادگر خطرناک‌تر از احساس رسیدن به هدف نیست. اگر این موفقیت، اشتیاق شما را برای ادامه راه بیشتر کرده، موفقیت است.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه آرمان ما ساخت یک ارتش امام زمانی (عج) است، گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که پیشرفت، رشد و شکوفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 97 در همه عرصه‌ها بیش از سال‌های گذشته بود و این به دلیل تلاش و ایثار همرزم‌های عزیز در ارتش به ویژه شما که برگزیدگان ممتاز هستید، صورت گرفت؛ بنابراین از همه شما متشکرم.

سردار سرتیپ تشکری، دبیر اشراف فرماندهی کل قوا
تعامل سازنده ارتش با سایر نیرو‌های مسلح قابل تقدیر است
دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا در جشنواره مالک اشتر ارتش جمهوری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از حرکتی که در ارتش و در همه مجموعه‌ها و نیرو‌ها ایجاده شده رضایت دارند و گزارش‌های ما نیز همین را نشان می‌دهد.
سردار سرتیپ محمود تشکری افزود: مهمترین ویژگی ارتش توجه به فرامین مقام معظم رهبری (مد ضله العالی) است که بحمدالله سرلوحه همه اقدامات ارتش در سیاست گذاری ها، برنامه ریزی‌ها و تخصیص منابع و اولویت گذاری‌ها قرار گرفته و خیر و برکت بسیاری خواهد داشت.
وی گفت: حرکت ارتش به سمت تحقق رسالت و انجام ماموریت‌ها کاملا مشهود و مورد تایید ستاد کل نیرو‌های مسلح بوده و است.
دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا توجه به آموزش، معیشت، معنویت و فرهنگ؛ جوان گرایی؛ حفظ و صیانت ارتش از لغزش‌های سیاسی، اقتصادی و اخلاقی؛ توجه به مسکن؛ ارتقا تحول و نشاط؛ ارتقا توان و آمادگی‌های رزمی مجموعه ارتش؛ تعامل سازنده با ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه و نیروی انتظامی؛ پیشگام بودن در پذیرش مسئولیت‌های جدید توسط نیرو‌های مختلف؛ عملیات مردم یاری، محرومیت زدایی، سیل و ایجاد طرح‌های تحول را از ویژگی‌های بارز ارتش عنوان کرد.
وی درباره عملیات مردم یاری، محرومت زدایی و کمک به هموطنانمان در حوادث غیرمترقبه همچون سیل افزود: این عملیات موجب مقبولیت و محبوبیت ارتش شده است.
سردار تشکری با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از حرکتی که در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مجموعه‌ها و نیرو‌ها ایجاد شده رضایت دارند و گزارش‌های ما نیز همین را نشان می‌دهد، گفت: توجه به سرمایه و نیروی انسانی یکی از برجسته‌ترین اقدامات در زمان فرماندهی امیر سرلشکر موسوی است.
وی ادامه داد: در جشنواره مالک اشتر سعی بر این بود که به سمت مطلوب حرکت کرده و اگر نواقصی وجود دارد برطرف شود.
دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی و داشتن جوانان متعهد و با سواد که ما به عنوان سرمایه انسانی از آن یاد می‌کنیم یک مزیت در نظام جمهوری اسلامی بوده و نقش بی بدلیلی است که این مزیت در دوران دفاع مقدس عامل پیروزی اصلی ما بود.
وی افزود: این عناصر انسانی و فرماندهان و کارکنان شایسته بودند که در دوران جنگ، خلاء تجهیزات و بودجه را پر کرده و به پیروزی رسیدیم.
سردار تشکری گفت: تقویت توجه به حوزه منابع انسانی به عنوان سرمایه انسانی یک امر ضروری است که باید در همه بخش‌ها جاری شود.
وی با بیان اینکه وظیفه می‌دانم از امیر موسوی به دلیل توجه به موضوع اشراف تشکر کنم، گفت: امیر موسوی فضای با نشاط و هم افزایی را بین نیرو‌های مسلح ایجاد کرده است.
دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: تاکید مکرر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هموراه بر اشراف بوده و هست و ایشان می‌فرمایند که من اشراف را برای خودم نمی‌گویم بکله اشراف برای همه فرماندهان در سطوح مدیرتی است تا بدانند در زیرمجموعه مسئولیتی آن‌ها چه می‌گذرد و باید مرتب زیر مجموعه مورد رصد قرار گیرد و موانع را شناسایی و مرتفع کنند.
سردار تشکری: موضوع اشراف یک امر بدیهی در نظام مدیریتی است که هر فرمانده و مسئولی در هر سطحی از سازمان نیازمند این است که برای مجموعه خود هدف گذاری کرده و راهبرد‌هایی را مشخص و مسیر را رصد و کنترل کند که اگر کمبود و انحرافی وجود دارد اصلاح شود.

جشنواره مالک اشتر ارتش برگزار شد
اختتامیه جشنواره مالک اشتر ارتش با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از برگزیدگان و کارکنان موفق برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار سرتیپ تشکری دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قوا و امیر سرتیپ واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403