هواوی P30 با دو رنگ جدید دیگر در رویداد IFA 2019 حضور خواهد داشت!


هواوی P30 با دو رنگ جدید دیگر در رویداد IFA 2019 حضور خواهد داشت!

هواوی P30 یک از هندست‌های بالا‌رده شرکت هواوی است که در ماه آوریل امسال رونمایی شد. اما این دستگاه چیزی دارد که حتی بهترین گوشی‌های 2019 هواوی هم آن را نخواهند داشت: سرویس‌های گوگل پلی که شامل همه اپلیکیشن‌های اصلی گوگل می‌شود. همان‌طور که دیروز گفتیم احتمالا سری هواوی میت 30 به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به دریافت مجوز استفاده از سیستم عامل...

هواوی P30 یک از هندست‌های بالا‌رده شرکت هواوی است که در ماه آوریل امسال رونمایی شد. اما این دستگاه چیزی دارد که حتی بهترین گوشی‌های ۲۰۱۹ هواوی هم آن را نخواهند داشت: سرویس‌های گوگل پلی که شامل همه اپلیکیشن‌های اصلی گوگل می‌شود. همان‌طور که دیروز گفتیم احتمالا سری هواوی میت ۳۰ به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به دریافت مجوز استفاده از سیستم عامل اندروید شرکت گوگل نخواهد بود. هواوی فعلا برنامه‌ای برای استفاده از سیستم عامل HarmonyOS خودش در میت ۳۰ ندارد و ممکن است تصمیم بگیرد که از یک ورژن اوپن سورس اندروید مشابه آنچه که آمازون برای تبلت‌های فایر خود استفاده کرده بود بهره بگیرد.

با وجود اینکه گوشی هواوی P30 در ماه آوریل معرفی شد، اما همچنان اخبار و شایعاتی درباره آن وجود دارد. به گفته وب‌سایت LetsGo Digital، هواوی دو پتنت جدید طراحی P30 را در اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) به ثبت رسانده که در هر کدام از این پتنت‌ها شاهد یک رنگ جدید به غیر از رنگ‌های فعلی مشکی، آئورا (گرادیان آبی و سبز) و Breathing Crystal هستیم.

هواوی P30 با دو رنگ جدید دیگر در رویداد IFA 2019 حضور خواهد داشت!

رنگ‌‌های جدید هواوی P30 احتمالا هفته بعد معرفی می‌شوند

در یکی از پتنت‌های مذکور، از یک رنگ Breathing Crystal در قسمت پایین قاب پشتی دستگاه و ‌تک‌رنگ Aqua در قسمت بالای آن تشکیل شده است. همانطور که می‌دانید Breathing Crystal، ترکیبی از رنگ‌های مختلف است که به گوشی اجازه می‌دهد تا بسته به زاویه تابش نور، رنگ‌های مختلفی به خود بگیرد. اما رنگ Aqua، برخلاف Breathing Crystal، رنگ‌ها را تغییر نمی‌دهد و ثابت است. ضمنا خطی که این دو قسمت را از هم جدا می‌کند در زیر دوربین قرار دارد.

هواوی P30 با دو رنگ جدید دیگر در رویداد IFA 2019 حضور خواهد داشت!

رنگ جدید بعدی، در پتنت دوم هواوی P30 مشاهده می‌شود. این رنگ، خیلی آشنا به نظر می‌رسد و رنگ‌های سیاه و خاکستری آن احتمالا شما را به یاد نسخه پاندا گوگل پیکسل 2XL سال ۲۰۱۷ می‌اندازد. این نسخه گوشی پیکسل، در قسمت بالای پنل خود تا محل اسکنر اثر انگشت به رنگ مشکی بود و در بقیه جاها نیز رنگ سفید داشت.

هواوی P30 با دو رنگ جدید دیگر در رویداد IFA 2019 حضور خواهد داشت!

هر دوی این پتنت‌ها در تاریخ ۲۸ مه امسال به ثبت رسیده‌اند و به احتمال زیاد در رویداد هفته بعد IFA 2019 شاهد معرفی رنگ‌های جدید هواوی P30 خواهیم بود. هنوز مشخص نیست که آیا P30 پرو نیز با این رنگ‌‌های جدید عرضه خواهد شد یا نه.

هواوی P30، مجهز به یک نمایشگر آمولد ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل (+FHD) و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بوده و در داخل خود یک چیپست خانگی کایرین ۹۸۰ و رم و حافظه ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی دارد. دستگاه از یک ست‌آپ دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که شامل یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3x و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید می‌شود. به‌علاوه دستگاه یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد و مجهز به یک باتری ۳۶۵۰ میلی‌آمپرساعتی نیز هست. P30 همچنین یک سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر هم دارد و با درجه‌بندی IP35 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است.

البته هواوی قبلا سابقه این کار را داشته که برای گوشی‌های سری P خود، در طول نمایشگاه IFA، رنگ‌های جدیدی معرفی کند. برای مثال، سال گذشته در ماه آگوست درست قبل از شروع رویداد IFA، برای گوشی‌های P20، چهار رنگ جدید ارایه نمود. امسال، رویداد IFA از روز ۶ سپتامبر آغاز می‌شود و تا ۱۱ سپتامبر ادامه خواهد داشت. در تاریخ ۱۹ سپتامبر نیز به احتمال زیاد شاهد رونمایی از سری هواوی میت ۳۰ شرکت خواهیم بود؛ دستگاهی که انتظار می‌رود موفقیت شایان‌توجهی را برای هواوی در پی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام