دانشگاه علوم پزشکی مشهد 330هزار مترمربع مرکز درمانی ساخته است


دانشگاه علوم پزشکی مشهد 330هزار مترمربع مرکز درمانی ساخته است

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:‌ این دانشگاه به‌تنهایی توانسته 330 هزار مترمربع ساختمان جدید تحویل بخش سلامت بدهد و بیش از این میزان نیز بازسازی انجام داده است.

محمدحسین بحرینی شامگاه پنجشنبه در دومین همایش مجمع خیرین سلامت قوچان افزود: بخشی از مهمترین این مراکز شامل ۵۶ هزار مترمربع در بیمارستان امام رضا (ع)‌ شماره دو ، ۲۰ هزار مترمربع دانشکده داروسازی و ۲۷ هزار مترمربع بیمارستان اکبر و بلوک‌های زایمان، شیمی‌درمانی و مراکز جامع سلامت است.

وی با اشاره به ورود خیرین برای ساخت مراکز بهداشتی یا درمانی در نقاط مختلف بنا به نیاز آن منطقه اضافه کرد: ساخت یک مرکز نقطه آغاز بوده و بعدازآن تجهیز و نیروی انسانی متخصص نیز باید برای این مراکز تأمین شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:‌ تجهیز یک مرکز بهداشتی درمانی در شرایطی که دلار فراوان بود مشکل بود چه برسد به امروز و البته گاهی اوقات مراکز درمانی یا بهداشتی توسط دولت یا خیرین تجهیز می‌شوند.

بحرینی افزود: متأسفانه بخشی از نیروی انسانی این مراکز نیز غیرمتخصص هستند و ما اگر تجهیزات نیاز داشته باشیم می‌توانیم از خارج از کشور تهیه کنیم اما متخصص را نمی‌توانیم از خارج کشور بخریم و در برخی از شهرستان‌ها همچون درگز، کلات و باخرز بیمارستان یا مراکز درمانی ساخته‌ شده که در تأمین نیروی انسانی و متخصص با مشکل مواجهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گلایه‌های خیرین مبنی بر بلااستفاده ماندن پروژه‌های خیرساز مثلاً در بازه زمانی شش ماه تا یک سال گفت: ماهم ساختمان‌هایی در مشهد و برخی شهرستان‌ها ساخته‌ایم که هنوز تجهیز نشده و بلا استفاده مانده‌اند.

بحرینی از طلب قریب به هفت هزار میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه‌ها خبر داد و اضافه کرد: شاید در گذشته کسی که در مغازه‌اش نسیه می فروخت پس از ورشکستگی باید مغازه‌اش را می‌بست اما ما با حجم بالای طلب‌ها و حتی بازگشت مدت‌دار هزینه‌هایی که توسط دانشگاه انجام می‌شود نمی‌توانیم خدمات ارائه‌ شده به مردم در حوزه سلامت را تعطیل کنیم .

وی افزود: ۳۰ میلیون زائر امام رضا (ع) در مشهد به همراه یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین این شهر و وجود ۴۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه که نیاز به بهداشت و خدمات سلامت دارند هزینه اضافه روی دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذاشته‌اند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون یک ریال بابت این خدمات نگرفته و تنها خیرین به این دانشگاه کمک کرده‌اند.

فرماندار قوچان نیز در این مراسم با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جایگاه ویژه این شهرستان گفت: قوچان سالیانه محل عبور ۱۲ میلیون نفر در جاده های خود است و در مسیر عبوری محور مشهد به شمال و جاده ترانزیتی باجگیران قرار دارد لذا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نباید تنها جمعیت ۲۰۰ هزارنفری قوچان را برای ارائه خدمات سلامت ببیند.

هادی رجایی نیا افزود: برخی محورهای مواصلاتی و مناطق مختلف در کشور در ایام خاصی پیک تراکمی دارند اما قوچان به دلیل قرار گرفتن در این محورها دارای پیک تراکم دائمی است که نیازمند افزایش زیرساخت‌ها و امکانات در حوزه بهداشتی است.

وی با یادآوری این مطلب که باید در حوزه ایمنی جاده‌ها نیز تصادفات به حداقل ممکن برسد ادامه داد: ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اورژانس برای افزایش اطمینان خاطر برای مسافران و کسانی که قصد سفر دارند است زیرا مردم از جاده‌هایی که در آن ایمنی نداشته باشند تردد نمی‌کنند .

مجمع خیرین سلامت قوچان در سال ۸۸ راه‌اندازی شد و در حال حاضر دارای هزار عضو است و توانسته است تاکنون ۳۰ میلیارد ریال در حوزه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان همچون ساخت مراکز درمانی، حمایت و کمک به بیماران هزینه کند.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/1922

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا +تصاویر