ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا


ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

برای درست کردن کاردستی فصل زمستان، درست کردن آدم برفی یا حیواناتی مثل پنگوئن و خرس قطبی می‌توانند سوژه‌های مناسبی باشند و فرزند شما از آن استقبال خواهد کرد.

ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا
ستاره | سرویس سرگرمی - شب‌های بلند زمستان فرصت خوبی است تا با ساخت کاردستی، دقایقی فرزند خود را سرگرم کنید؛ چراکه ساخت کاردستی یکی از راه‌های تقویت تفکر خلاق در کودکان شماست. از این‌رو در این مقاله چند ایده برای درست کردن کاردستی فصل زمستان، در اختیار شما قرار خواهیم داد تا ببینید که چطور با استفاده از وسایل ساده و کمی ابتکار، می‌توان کاردستی‌های بسیار زیبا ساخت؛ با ما همراه باشید.

۱۰ ایده برای ساخت کاردستی فصل زمستان

۱. پنگوئن کاغذی

ساخت کاردستی با کاغذ رنگی یکی از ساده‌ترین روش‌های ساخت کاردستی است. برای درست کردن این پنگوئن‌های بامزه نیز کافی است چند مقوای رنگی، مقداری چسب کاغذ و یک قیچی داشته باشید.
برای بدنه‌ پنگوئن‌ها، مطابق شکل زیر، دو نوار نسبتا پهن از مقوا قیچی کرده و دو سر آن را به هم بچسبانید. سپس قسمت سر پنگوئن که کوچک‌تر است را روی مقوای لوله شده‌ دوم که بدن پنگوئن است، بچسبانید.حالا مطابق شکل، با استفاده از مقوا‌های سفید و نارنجی رنگ، قسمت بدن و صورت پنگوئن را شکل دهید.‌
در انتها می‌توانید کل بدن پنگوئن را روی یک سطح مقوایی با یک رنگ متضاد یا سفید بچسبانید تا بتوانید آن را به صورت ایستاده نگه دارد.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۲. پنگوئن پنبه ای

درست کردن این پنگوئن، سبک و سیاق کاملا متفاوتی دارد. برای ساخت آن، ابتدا مطابق شکل زیر، با استفاده از یک مقوای محکم و قیچی، سر و بدن پنگوئن را شکل دهید. در مرحله‌ بعد روی تمام قسمت‌های مقوا مقداری چسب زده و پنبه‌هایی را که از قبل آماده کرده‌اید، روی تمام قسمت‌ها به طور یکنواخت، بچسبانید.
بعد از این مراحل، مقداری مقوای مشکی را به صورت هلالی، متناسب با محیط دایره‌ سر و بدن پنگوئن، برش زده و در این قسمت‌ها بچسبانید. برای چشم‌ها، نوک و پا‌های پنگوئن نیز می‌توانید از مقوا‌های رنگی دیگر استفاده کنید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۳. گیره لباس بامزه

همان‌طور که می‌بینید با یک ابتکار خیلی ساده، می‌توانید چند گیره‌ لباس زمستانی داشته باشید!برای این منظور تمام چیزی که لازم دارید، چند گیره لباس چوبی، یک ماژیک مشکی، چند تکه کوچک کاموا و تعدادی توپک پارچه‌ای یا پنبه‌ای است.‌ شما می‌توانید مطابق شکل زیر، صورت‌های مختلفی برای گیره‌های لباس خود ایجاد کنید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۴. آدم برفی کوچولو

برای درست کردن این آدم برفی با نمک، می‌توانید از شابلون‌های کاغذی آشپزی استفاده کنید. برای این کار مطابق شکل زیر، دو عدد شابلون را با فاصله‌ مناسب روی یک مقوای زمینه بچسبانید. (قسمت سر آدم برفی باید کوچک‌تر باشد.) سپس برای چشم‌ها می‌توانید از دکمه‌های تزئینی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای جلوه‌ بهتر کار، روی بدن آدم برفی، دکمه‌های رنگی نیز بچسبانید.
توجه کنید که استفاده از یک شال گردن با رنگ متمایز و یک دماغ هویجی نارنجی، می‌تواند کاردستی شما را زیباتر کند.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۵. بوک مارک زمستانی

این یک نمونه از کاردستی‌، کاملا کاربردی بوده که می‌توانید برای نشانه‌گذاری صفحات کتاب از آن‌ها استفاده کنید. برای ساخت این آدم بوک‌مارک‌های مهربان، کافی است طرح آدم برفی را به صورت شکل زیر، روی یک تکه مقوای نسبتا ضخیم بکشید و سپس با استفاده از قیچی، مقوا را برش بزنید. سپس قسمت دست‌های آدم برفی را به صورتی که از مقوا جدا نشود برش بزنید. در نهایت، کلاه و صورت آدم برفی را مطابق شکل زیر رنگ کنید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۶. جامدادی زمستانی

این هم یک نمونه آدم برفی دیگر که می‌توانید به عنوان جامدادی هم از آن استفاده کنید. مراحل کار در تصویر زیر کاملا مشخص است؛ همان‌طور که مشاهده می‌کنید ساخت کاردستی با رول دستمال توالت یکی از ایده‌های جالب برای ساخت کاردستی با وسایل دورریختنی است.
برای ساخت این جامدادی زیبا، دور یک رول دستمال توالت را با مقوای سفید پوشانده و یک نوار کاغذی رنگی را به عنوان شال گردن دور آن بچسبانید. سپس با استفاده از یک ماژیک مشکی و یک تکه مقوای نارنجی، صورت آدم برفی را بکشید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۷. دریاچه یخی

درست کردن این منظره زمستانی، یک کاردستی زیبا و در عین حال، خلاقانه است. برای این منظور، ابتدا وسط یک مقوای سفیدرنگ را رنگ آبی بزنید؛ البته بهتر است این رنگ‌آمیزی یکدست نباشد تا کار طبیعی‌تر به نظر برسد.سپس دور تا دور دریاچه را با استفاده از تکه‌های کوچک پنبه بپوشانید.
بعد از این مراحل، در قسمت‌های مختلف سطح آبی رنگ، مقداری چسب زده و روی آن نمک بپاشید. بعد دو عدد مقوای سبز رنگ را به صورت درخت‌های کاج برش زده و در قسمت‌های مناسب روی کار بچسبانید. در انتها مطابق شکل زیر، یک آدمک مقوایی درست کرده و روی دریاچه بچسبانید.
کاردستی شما آماده است؛ می‌توانید با کمی خلاقیت و مطابق سلیقه‌ خود، چیز‌های دیگری هم به این کاردستی اضافه کنید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۸. تابلوی زمستانی

شما می‌توانید این درخت زیبای زمستانی را با استفاده از یک ماژیک مشکی، مقداری رنگ سفید و اثر انگشت خود خلق کنید! برای این منظور، تنه‌ درخت را با استفاده از ماژیک مشکی بکشید و سپس با استفاده از انگشت خود، روی شاخه‌ها نمای برف‌های انباشته را ایجاد کنید. برای شکل دادن بارش دانه‌های برف نیز، می‌توانید از سر یک چوب پنبه استفاده کنید و به صورت پراکنده، روی مقوا دانه‌های برفی ایجاد کنید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۹. جامدادی پنگوئنی

این هم یک جامدادی پنگوئنی است که می‌توانید با استفاده از تعدادی مقوای رنگی و یک رول دستمال توالت، آن را درست کنید. مراحل کار در تصویر زیر آمده است.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

۱۰. خرس قطبی

این ایده یکی از روش‌های ساخت کاردستی‌ با مقوا و کارتن‌های دور ریختنی است؛ برای ساخت این خرس قطبی، یک مقوا را به صورت دایره‌ای بزرگ قیچی کرده و دو نیم دایره کوچک‌تر را به عنوان گوش‌های این خرس قطبی، در دو طرف سر خرس، بچسبانید. سپس مقداری دستمال کاغذی را مچاله کرده و روی سطح مقوا بچسبانید. برای بینی خرس نیز، از یک کاسه کوچک و سفید یک‌بار مصرف استفاده کنید و روی آن یک توپک مشکی بچسبانید.‌
می‌توانید قسمت چشم‌ها را مطابق شکل زیر به صورت دو دایره کوچک خالی کنید. در این صورت با وصل کردن یک قطعه کش به مقوا، می‌توانید از این کاردستی به عنوان یک ماسک بامزه نیز استفاده کنید.
ساخت کاردستی فصل زمستان با 10 ایده‌ ساده و زیبا

سخن آخر

امیدواریم از ایده‌های این مقاله استفاده کرده و کاردستی‌های جذابی با کمک کودک خود بسازید. همان‌طور که دیدید فصل‌ها می‌توانند موضوع خوبی برای کاردستی‌ها باشند؛ چراکه این کار باعث می‌شود تا فرزند شما با روشی لذت‌بخش، با خصوصیات برجسته‌ هر فصل آشنا شود. از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم تا با ساخت کاردستی‌های فصل بهار و کاردستی‌های فصل تابستان نیز در ستاره آشنا شوید.
لطفا نظرات و ایده‎های خود را با ما در میان بگذرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کاردستی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)