برنامه های کانون های مساجد، مورد اقبال خانواده های گیلانی


رشت- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با محوریت تقویت آموزه‌های دینی مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد علی رضوانی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شش هزار و ٢٦ فعالیت کانون‌های مساجد استان در سامانه ملی سجا به ثبت رسیده که سهم کانون‌های مساجد رشت، یک هزار و ٢٢١ فعالیت در حوزه‌های مختلف است.
وی به ساماندهی کانون‌های مساجد استان در راستای انسجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: در این راستا سامانه بچه‌های مسجد «سجا» راه‌اندازی شده و کانون‌ها موظف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد ادامه داد: در حوزه قرآن و عترت یکهزار و ۷۹۶ فعالیت مشتمل بر روخوانی، روانخوانی، احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ثبت شده است.
وی افزود: در حوزه اجتماعی یکهزار و ۶۴۹ فعالیت با محوریت سبک زندگی، مشاوره، کارآفرینی و در حوزه آموزش و توانمندسازی یکهزار و ۴۱۶ فعالیت تا کنون ثبت شده است.
وی ادغان کرد: همچنین ۵۶۶ فعالیت هنری شامل سرود، نمایش، قصه‌گویی و ادبیات نیز توسط کانون‌ها در سامانه سجا به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی مسجد و توانمندی کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: باید از این ظرفیت عظیم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد بهره گرفت.
وی، فعالیت‌های مسجدمحور را موجب احیا و تقویت کارکردهای مساجد عنوان و بیان کرد: همه دستگاه‌های حاضر در مساجد باید با همدلی و تعامل در راستای احیای کارکردهای مساجد تلاش کنند.
حدود سه هزار مسجد در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۹۱۷ مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است.
۱۸۸۱ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط