گاندو یک چوپان را در جنوب سیستان و بلوچستان زخمی کرد


گاندو یک چوپان را در جنوب سیستان و بلوچستان زخمی کرد

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: تمساح پوزه کوتاه یا گاندو به یک چوپان در روستای دمپک از توابع بخش دشتیاری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان حمله و او را زخمی کرد.

اشرفعلی حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این فصل تمساح‌ها به دلیل فرزندآوری به شدت حساس هستند و به محض نزدیکی به محل سکونت آنها حمله می‌کنند.

وی گفت: این چوپان که به منظور آبرسانی به دام‌های خود به رودخانه محل زیست تمساح‌ها نزدیک شده بود، مورد حمله گاندو قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار افزود: در حمله تمساح به این چوپان انگشتان دست وی آسیب جدی دیده اما بلافاصله به بیمارستان منتقل و انگشتان وی بخیه و پیوند خورده و هیچ‌یک از انگشتانش قطع نشده و از بیمارستان مرخص شده است.

وی بیان کرد: بعد از چندین سال خشکسالی در منطقه، امسال به دلیل بارندگی مردم برای بهره‌وری از آب اقدام به احداث بند و گودال می‌کنند که این امر احتمال وجود تمساح‌ها را در این مناطق بیشتر کرده است.

حسینی ادامه داد: با وجود هشدارهای زیاد یکسری افراد با بی‌توجهی به این مناطق مراجعه کرده و مورد آسیب گاندو قرار می‌گیرند.

وی گفت: از لحاظ جغرافیایی تنها محل زیست گاندوها در کشور مناطق باهوکلات، رودخانه کاجو و سرباز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار افزود: وسعت منطقه حفاظت شده گاندو ۴۵۰ هزار هکتار است که برای محافظت از تمساح‌ها نیاز به استخدام نیرو و امکانات بیشتر در این مناطق است.

وی اظهار داشت: در صورت تامین آب آشامیدنی و بهداشتی در این منطقه، مردم کمتر به رودخانه‌ها مراجعه و دیگر با این مشکلات مواجه نمی‌شوند زیرا تمساح ۲ حس قوی بویایی و شنوایی دارد که به سرعت وارد عمل می‌شود.

در چند ماه‌ گذشته گاندو باعث قطع دست یک دختر بچه و آسیب دیدگی پای یک پسر بچه شده است.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس