عرضه گوشت مرغ بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار در یزد ممنوع است


عرضه گوشت مرغ بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار در یزد ممنوع است

یزد - ایرنا - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت (صمت) یزد گفت : بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم برای مصرف کننده، 12 هزار و 900 تومان تعیین شده است متصدیان واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها، مجاز به عرضه با قیمت بالاتر از این مبلغ نیستند.

محمدرضا علمدار یزدی روز پنجشنبه در نشستی از اقدامات انجام شده در زمینه تنظیم بازار گوشت مرغ گرم در استان خبر داد و افزود: بازرسان این سازمان در کشتارگاه‌های استان حضور دارند و از مراحل نخست تا پایان کار بر نحوه توزیع و فعالیت این ماده پروتئینی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از سوی بازرسان سازمان و اتاق اصناف استان از واحدهای صنفی ، تولیدی و توزیعی انجام شد که در این راستا ۱۶۵ مورد متخلف شناخته شدند و پرونده متتخلفان برای رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی یزد ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت یزد ادامه داد: پیگیری جذب سهمیه مرغ منجمد از طریق وزارتخانه و شرکت پشتیبانی امور دام استان، پیگیری تامین مرغ زنده توسط سازمان جهاد کشاورزی به کشتارگاه‌ها ، هماهنگی با اداره کل دامپزشکی و نیروی انتظامی برای جلوگیری از خروج مرغ از استان ، پیگیری و نظارت بر توزیع مرغ گرم از دیگر اقدامات این سازمان در تنظیم بازار مرغ است.

چندی قبل رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد در خصوص وضعیت گوشت مرغ به خبرنگار ایرنا گفته بود: نیمی از گوشت تولیدی مازاد بر نیاز مردم استان است و به سایر مناطق کشور حمل می‌شود.

سیدجمال سجادی پور بابیان اینکه در استان هزار واحد تولید مرغ گوشتی تاسیس شده است ، خاطر نشان کرد: برخی واحدهای فعال، سالانه ۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و وارد بازار مصرف می‌کنند .

وی بیان اینکه روزانه افزون بر ۹ تن گوشت مرغ در استان مصرف می شود، خاطرنشان کرد: ماهیانه ۲ هزار و ۲۰۰تن مرغ مصرف می شود در حالی که تولید ماهانه این ماده غذایی در استان حدود پنج هزار تن است.

سجادی پور تصریح کرد: کمبود مرغ دربرخی شهرستان‌های استان مانند ابرکوه به دلیل بالا بودن قیمت آن در برخی استان‌های همجور است که باعث می‌شود تولیدات این ماده به جای عرضه در این شهرستان‌ها به خارج از استان حمل شود.

وی اضافه کرد: در خرداد ماه امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه وارد چرخه واحدهای پرورش مرغ گوشتی شده است و امروز این تعداد جوجه تبدیل به مرغ در واحدهای تولیدی شده است .

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید