اظهارات رحمانی در مورد هپکو، واگن پارس و آذرآب


اظهارات رحمانی در مورد هپکو، واگن پارس و آذرآب

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی امروز در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری مرکزی با تاکید بر احیای سه شرکت بزرگ استان مرکزی اظهار کرد: هر سه شرکت هپکو، واگن پارس و آذرآب با یک درد مشترک به نام مالکیت مواجه هستند. وی با بیان اینکه بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت آذرآب در قبال آن کاملا مسئول است، گفت: روز گذشته...

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی امروز در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری مرکزی با تاکید بر احیای سه شرکت بزرگ استان مرکزی اظهار کرد: هر سه شرکت هپکو، واگن پارس و آذرآب با یک درد مشترک به نام مالکیت مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت آذرآب در قبال آن کاملا مسئول است، گفت: روز گذشته در مورد هپکو و آذرآب با وزیر اقتصاد صحبت کردم و باید تصمیم گیری جدی در این راستا انجام شود. چطور می‌شود که شرکت آذرآب فاقد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشد؟! بانک نسبت به این وضعیت مسئول است و باید ارکان را مشخص کند.

رحمانی تصریح کرد: اگر شرکت مپنا مایل به تحویل گرفتن آذرآب و حتی واگن پارس است شخصا با این واگذاری موافق هستم و حتی آماده ایم همین فردا این کار انجام شود و حتی آماده همکاری و تشویق نیز هستیم، چراکه مپنا توانمند است و جنس کار آن با واگن پارس و آذرآب بی ربط نیست. اگر تاکنون مذاکراتی در خصوص واگذاری آذرآب به مپنا صورت گرفته است، همان مذاکرات باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه علیرغم برگزاری جلسات متعدد، اکثر راه‌ها نقش مسکن داشته‌اند؛ چراکه افرادی که باید اساسا تصمیم گیری می کردند محکم عمل نکردند، افزود: برای تصمیم گیری در خصوص مالکیت ها اختیار کامل نداریم و باید دستگاه قضایی به این موضوع ورود کند و در کنار تصمیم گیری برای تعیین سهامدار، باید حکم مالکیت از سوی مرجع قضایی صادر شود .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه اجازه نمی دهم بیشتر از این مشکل ایجاد شود، گفت: اجازه نمی دهیم یک نفر با بی مبالاتی شرکت را تعطیل و کارگران را بیکار کند. راه حل های موقت باید به راه حل های اساسی متصل شود.

وی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، حفظ وضع موجود تولید و اشتغال نوعی جهاد است و وزارت صنعت نیز در سال جاری شاه بیت برنامه های خود را حفظ وضع موجود قرار داده است. باید حرف خودمان را یکی کنیم، برای شرکت ها نسخه در اختیار داشته باشیم و متناسب با شرایط یک تصمیم درست گرفته شود.

مدیرعامل آذرآب و هپکو باید هرچه سریعتر مشخص شود

رحمانی تاکید کرد: مدیرعامل آذرآب باید هرچه سریعتر تعیین شود چراکه شرکت باید مدیر داشته باشد. حتی لازم نیست جلسات مفصل داشته باشیم و تنها باید با هماهنگی درست، جمع بندی لازم انجام و تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با تاکید بر تسریع در انتخاب مدیر برای هپکو توسط سازمان خصوصی سازی گفت: قطعا وزارت صمت و استان در این انتخاب به سازمان کمک خواهد کرد، اما قانونا انتخاب مدیر با سازمان خصوصی سازی است که باید سریعا انجام شود تا بدانیم برای کمک به هپکو باید با چه کسی صحبت شود .

رحمانی اضافه کرد: قطعا وضعیت گذشته هپکو بررسی می‌شود و مسلما هرجا تخلفی صورت گیرد دستگاه های بازرسی و نظارتی ورود می کنند و حتی نیاز به شکایت نیست، اما واگذاری هپکو به قرارگاه خاتم الانبیا یا جای دیگر باید در جلسه هفته آینده بررسی و تصمیم‌گیری شود. البته با توجه به اینکه هپکو در حال حاضر سهامدار( عطاریان) دارد، باید مشاوره حقوقی در این رابطه انجام شود و قطعا راه حلی خواهد داشت .

وی با بیان اینکه سوال اینجاست، چه اتفاقی پس از به تولید نشستن هپکو در سال گذشته افتاد؟ افزود: قطعا باید علت بررسی و به بنده منتقل شود .

رحمانی به مصوبه پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به هپکو اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده و با توجه به پابرجا بودن این مصوبه، در جلسه آینده روند اجرا و پرداخت تسهیلات پیگیری می‌شود .

وزیر صنعت تاکید کرد: برای جلسه هفته آینده جمع بندی نهایی از وضعیت شرکت ها ارائه شود و در صورت نیاز موضوع در جلسه دولت یا سران سه قوا مطرح می‌شود .

بازدید از سه واحد تولیدی در خمین

در ششمین روز از هفته دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه تنی چند از مسئولان استانی از سه واحد تولیدی در شهرستان خمین بازدید کرد .

بازدید از فاز اول کاغذ پاسارگاد در شهرک صنعتی خمین با مساحت ۲۵ هزار و ۷۰۰ متر و ۴۰ هزار تن تولیدات در سال و اشتغالزایی ۱۱۰ نفر انجام شد .

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی در این شرکت انجام و ۵ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و برای تکمیل فاز دوم آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

بر اساس این گزارش، واحد صنعتی نخ خمین نیز در این سفر مورد بازدید وزیر صنعت قرار گرفت .

شرکت صنایع نخ خمین (نخ طلا) در سال 1364 آغاز به کار کرد . این شرکت 140 هکتار وسعت و 38 هزار مترمربع سالن تولید دارد و در این واحد نخ های اکریلیک، هایپالیکی و مواد اولیه فرش تولید می شود .

شرکت مانا انرژی از دیگر طرح های بازدید شده توسط وزیر صنعت در این سفر بود .

عملیات اجرایی واحد تولیدکننده سلول های خورشیدی در این شرکت از سال گذشته در مساحت ۱۵ هکتار در شهرستان خمین کلید خورد. ظرفیت تولید سلول‌های خورشیدی در این واحد صنعتی ۹۰ هزار قطعه سلول در روز است. متوسط توان الکتریکی خروجی هر قطعه سلول بیش از ۴ وات است. همچنین بهره وری عملکرد این محصول تولیدی بیش از ۹۸ درصد با نرخ مقاومت کمتر از یک درصد است .

سیستم تصویری کنترل کیفیت رنگی به منظور ایجاد ظاهر یکنواخت سلول ها در سطح پنل پیش بینی شده و سیستم کنترل کیفیت الکتریکی سلول ها به صورت 100 درصد است .

سلول های خورشیدی این واحد تولیدی از نوع چند کریستال در قالب 6 اینچی تولید می شود که این روش تولیدی اکنون به عنوان روش تولید استاندارد در سلول های فتوولتائیک شناخته شده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی