افزایش موقتی آلاینده‌های هوای تهران


افزایش موقتی آلاینده‌های هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات هفتمین روز از شهریور ماه، شرایط نامطلوب کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران افزایش می‌یابد.

افزایش موقتی آلاینده‌های هوای تهرانبه گزارش فانوس، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای روز امروز (۷ شهریور) نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز بود که شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی صبحگاه را فراهم کرد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود همچنین همزمان با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر عوامل مورد نیاز برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن فراهم می‌شود و انتظار می‌رود بیشینه غلظت این آلاینده بین ساعات ۱۴ الی ۱۸ مشاهده شود که نسبت به روز چهارشنبه بیشتر خواهد بود.

همزمان با افزایش حجم ترافیک در شبانگاه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. از این‌رو با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات هفتمین روز از شهریور ماه، برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران دور از انتظار نیست. رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه روز آینده (8 شهریور) شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه جمعه مهیا می‌شود. هرچند با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، این وضعیت موقتی خواهد بود.

با برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف در روز جمعه برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن انتظار می‌رود که در برخی مناطق سبب کاهش موقتی کیفیت هوا خواهد شد. همچنین وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. دما نیز تا روز پایانی هفته روند کاهشی دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۶در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم‌اکنون نیز با میانگین ۹۱ همچنان در شرایط سالم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس