چرا لوگوی پست تغییر کرد؟


عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: هدف از تغییر نشانه (لوگوی) پست، اعلام آغاز طرح تحول در شبکه پستی کشور به مخاطبان و افزایش آگاهی آنها از این تحولات است.به گزارش ایسنا، به نقل از شرکت ملی پست، بهزاد اقبال‌خواه گفت: نشانه (لوگو) بخشی از هویت بصری است که ذهنیت مخاطب را در مورد یک سازمان یا شرکت شکل می دهد، بنابراین با تغییر لوگو درصددیم تا تجربه و...

چرا لوگوی پست تغییر کرد؟
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: هدف از تغییر نشانه (لوگوی) پست، اعلام آغاز طرح تحول در شبکه پستی کشور به مخاطبان و افزایش آگاهی آنها از این تحولات است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شرکت ملی پست، بهزاد اقبال‌خواه گفت: نشانه (لوگو) بخشی از هویت بصری است که ذهنیت مخاطب را در مورد یک سازمان یا شرکت شکل می دهد، بنابراین با تغییر لوگو درصددیم تا تجربه و نگاه مردم را نسبت به پست متحول کنیم؛ زیرا لوگو یکی از موثرترین مولفه هایی است که می شود برآن سرمایه گذاری کرد و به مردم رساند، پست در حال تغییر است.
وی ایجاد همگرایی بیشتر در لوگو و سایر نمادهای پستی اعم از سربرگ‌ها، پرچم ها، تابلوها، وسایل نقلیه و … را از دیگر دلایل تغییر نشانه عنوان کرد و افزود: خروجی تغییر نمادهای پست، مجموعه مکتوبی است که به عنوان سند چشم‌انداز شرکت ملی پست در طراحی تبلیغات، اعم از تیزها و بنرها و همچنین برگزاری مناسبت‌ها و همایش می‌توان از آن استفاده کرد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه تغییر لوگو به عنوان بخشی از فرایند تغییر نمادها و نشانه‌های پست است، اظهار کرد: در ادامه فرایند تغییر، هر آنچه نشانه پست روی درج شده است، اعم از سربرگ، پرچم، تابلو و … به عنوان بخشی از نمادهای بصری پست، به لوگوی جدید مزین می‌شود، اما این تغییر تدریجی خواهد بود.
اقبال‌خواه دلایل این موضوع را محدودیت‌های مالی و ضرورت استفاده از اقلام موجود اعلام کرد و افزود: به ادارات و دفاتر پستی کشور ابلاغ شده که ابتدا تمامی سربرگ‌ها، رسیدها و سایر اقلام کاغذی که لوگوی موجود بر آن درج شده، استفاده شود، پس از آن نسبت به چاپ این اقلام با لوگوی جدید اقدام شود.
وی به روند تغییر لوگو بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا از جمله شرکت‌های پست اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، لوگوی شرکت دی اچ ال(پست آلمان) ابتدا در سال ۱۹۶۹ طراحی شد اما در سالهای ۱۹۸۳ و ۲۰۰۲ دو بار تغییر کرد. فدکس( پست آمریکا) نیز پس از شکل‌گیری در سال ۱۹۷۳، در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ شاهد تغییراتی بود.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست در خصوص مفهوم لوگوی جدید نیز گفت: لوگوی قبلی مفهومی از پرنده و پرواز را در ذهن ایجاد می‌کرد اما به لحاظ شکلی ایراداتی داشت از جمله اینکه خطوط آن یکسان نبود و نوعی از هم گسستگی در آن وجود داشت، به همین دلیل تلاش شده تا لوگوی جدید نیز ضمن حفظ چارچوب بیرونی و مفهوم اصلی، بهم پیوسته‌تر باشد و با بالاتر بودن سر پرنده، معنی چابکی بیشتر را القا کند.
اقبال‌خواه با بیان این‌که ایجاد لوگو تایپ (که پیش از این وجود نداشت) یکی دیگر از انگیزه‌های تغییر لوگو و نوسازی نشانه پست است، افزود: در قالب این پروژه، فونت (خط) اختصاصی شرکت ملی پست نیز طراحی شده که حقوق مادی و معنوی آن متعلق به این شرکت است.
وی درباره بودجه و هزینه نوسازی نشانه پست نیز اظهار کرد: بودجه پیش‌بینی‌شده پیاده‌سازی این پروژه، زیرسقف سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در سال ۹۷ است و اجرای آن نیز از طریق اعلام فراخوان رسمی در این سامانه و پس از طی تشریفات قانونی، با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور