شورای فرهنگ عمومی قم با جدیت به مسأله محیط زیست بپردازد


شورای فرهنگ عمومی قم با جدیت به مسأله محیط زیست بپردازد

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: با توجه به دغدغه ها و چالش های جدی در حوزه های گوناگون زیست محیطی، شورای فرهنگ عمومی استان باید به طور جدی به این مسأله خطیر و حساس بپردازد.

سید رضا موسوی مشکینی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، باید تمامی ظرفیت ها و امکانات برای توسعه و تعمیق فرهنگ زیست محیطی و افزایش دانش و آگاهی مردم و مسؤولان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست به کار گرفته شود.

وی با اشاره تنوع زیستی و مناطق اکولوژیک و همچنین تراکم بالای جمعیتی و صنعتی در قم، انواع آلاینده های زیست محیطی در این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: واحدهای آلاینده صنعتی و معدنی، خودروها و موتورسیکلت ها، گرد و غبار، پساب ها و پسماندهای خانگی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی از جمله مهمترین منابع آلاینده هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به آسیب های جدی زیست محیطی در حوزه شهروندی، ویژگی های یک شهروند حامی و حافظ محیط زیست را برشمرد و گفت: بدون تردید برای دستیابی به این مؤلفه های رفتاری و دیدگاه زیست محیطی در میان شهروندان، باید نگاه و فرهنگ زیست محیطی را در جامعه نهادینه سازیم.

وی در ادامه افزود: ما امروز در جامعه ایرانی به شدت نیازمند اصلاح نگاه مردم و مسؤولان به مسأله محیط زیست و تغییر در رفتار فردی و اجتماعی و ترویج قواعد اخلاقی در این حوزه هستیم، به گونه ای که هر شخص خود را ملزم به حفظ و حراست از این موهبت های الهی بداند.

موسوی در پایان بر ضرورت تدوین منشور اخلاق محیط زیست تأکید کرد و گفت: نهادها و دستگاههای اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در شهر کریمه اهل بیت(س) برنامه ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم تشکیل کارگروه ویژه برای احصاء و جمع بندی امکانات و ظرفیت های فرهنگی دستگاههای اجرایی در راستای حفظ و حراست از محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی در استان به تصویب رسید.

شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و انتظامی ذیربط در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید