کشور از چاپلوسی رنج می‌کشد


کشور از چاپلوسی رنج می‌کشد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و حقوقدان گفت: رنجی که کشور امروز از چاپلوسی می‌کشد، در مسائل دیگر نمی‌کشد.

محسن اسماعیلی عصر چهارشنبه در آیین رونمایی از کتابش با عنوان مهر و ماه در محل خبرگزاری ایکنا، افزود: حرف حق به دلیل هزینه داشتن، بیان نمی شود وگرنه همه چیز در این کشور برای پیشروی و توسعه آماده است.
ما نیازمند بازگشت به نظام اخلاقی اسلامی هستیم، ما با نهج البلاغه انقلاب کردیم، اما با نهج البلاغه کشور را اداره نکردیم. فراز و نشیب های زندگی اجتماعی و سیاسی مقداری ما را فراموشکار کرده است.
مراسم رونمایی از این کتاب که رساله‌ای در باب حقوق اجتماعی و احکام اخلاقی است، عصر امروز چهارشنبه (۶ شهریور) با حضور مولف کتاب و جمعی از شخصیت‌ها فرهنگی در خبرگزاری ایکنا برگزار شد.
محسن اسماعیلی، نویسنده کتاب در مقدمه و در باب چرایی و چگونگی نگارش این کتاب آورده است: پس از آن‌که رساله توضیح‌المسائل مرحوم استاد آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی به زبان فارسی منتشر شد، در یکی از ساعت‌های خوش به لطف خدا در محضر ایشان بودم؛ سخنی درباره لزوم بازنگری در رساله‌های احکام داشتم. شرح آن سخن این بود: رساله‌هایی که اکنون در اختیار مردم قرار می‌گیرد، حداقل نیازمند دو تغییر مهم است؛ نخست آن‌که باید برخی مسائل شاذ و گاهی غیرکاربردی از آن حذف شود و دیگر آن که بخشی به عنوان احکام اخلاقی و حتی ضروریات اعتقادی به آن افزوده شود.

این استاد دانشگاه و حقوقدان ادامه داد: تمرکز رساله‌های موجود بر احکام فقهی، خود به خود پیام‌آور اصالت انحصاری فقه و موجب به حاشیه راندن عقیده و اخلاق شده است. بسیاری افراد مؤمن و حقیقت‌جو گمان می‌کنند تنها واجبات و محرمات فقهی است که نباید فراموش شود؛ در حالی که اهمیت و تأثیر رعایت بایدها و نبایدهای عقیدتی و اخلاقی برای ساختن فرد و جامعه بسیار والاتر و بیشتر است و اصولا فقه منهای عقیده و اخلاق، نه انسان مطلوب را می‌سازد و نه اجتماع آرمانی را...

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش