امنیت؛ از مؤلفه‌‌های قدرت کشور


امنیت؛ از مؤلفه‌‌های قدرت کشور

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مردم باید قدر نعمت امنیت را بدانند، گفت: متولیان از هیچ تلاشی برای حفظ و حراست از امنیت که از مؤلفه‌های قدرت کشور محسوب می‌شود، دریغ نمی‌کنند.

امنیت؛ از مؤلفه‌‌های قدرت کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، ظهر امروز، 6 شهریور در نشست مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در گرمسار با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات، گویای سلامت انتخابات است و هر اندازه مشارکت و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، سلامت انتخابات نیز ارتقا می‌یابد گفت: سلامت در انتخابات نیازمند رعایت بی‌طرفی است.

وی ادامه داد: باید اصل بی‌طرفی از سوی همه نهادها و از جمله هیات‌های اجرایی و نظارت رعایت شود که در این راستا مجریان انتخابات باید به دنبال برگزاری انتخابات رقابتی باشند.

خجسته‌پوربا بیان اینکه تامین امنیت برگزاری انتخابات، کاندیدها و مبلغان ستاد انتخاباتی و رای دهندگان وظیفه مستقیم اعضای شوراهای تامین در استان و شهرستان‌ها است یادآور شد: باید تامین امنیت فیزیکی و امنیت روانی در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان به اهمیت فضای مجازی در کشورمان پرداخت و گفت: با توجه ظرفیت فضای مجازی باید تمامی مسایل امنیتی رصد شود و در صورت مشاهده هرگونه تخطی با متخلفین‌ برخورد گردد .

معاون استاندار سمنان افزود: امنیت موجود محصول، زحمات شبانه روزی کسانی است که درحوزه های امنیتی و قضایی و انتظامی مراقبت و محافظت می‌کنند ادامه داد: ما به عنوان متولیان امر امنیت در همه حال امنیت را باید قدر بدانیم و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکنیم .

خجسته‌پور با اذعان به اینکه شاخص‌های امنیت استان در مقایسه با نرم کشوری بسیار خوب است افزود: استان سمنان در رده استان‌های امن قرار گرفته و این‌مسئله حاصل تلاش همه نیروهاست .

وی بر ضرورت تلاش در جهت کاهش سرقت‌ها تاکید و تصریح کرد: یکی از مسائلی که امنیت را به مخاطره می‌اندازد سرقت است، فلذا باید نسبت به کنترل و کاهش آمار سرقت تلاش کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه امنیت یک پروژه نیست، یک فرایند است که باید تمام مراحل این فرایند مورد توجه قرار گیرد، افزود: بحث اجتماعی شدن امنیت پایدار از مباحث مهم است و باید تلاش شود تا موضوعات اجتماعی تبدیل به مقوله امنیتی نشود و یکی از راه‌های اجتماعی شدن امنیت پایدار، مشارکت مردم در تامین امنیت است و متولیان امر امنیت از هیچ تلاشی برای حفظ و حراست از امنیت که از مؤلفه‌های قدرت کشور محسوب می‌شود؛ کوتاهی نمی‌کنند.

به گفته وی؛ باید استفاده از ظرفیت‌های بزرگ مردمی در تامین برخی از نیازها و پای کار آوردن مردم در زمینه کمک تامین امنیت مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در