پیامدهای خطرناک دخالت ارتش رژیم صهیونیستی در یمن


پیامدهای خطرناک دخالت ارتش رژیم صهیونیستی در یمن

همراهی مستقیم افسران ارتش رژیم صهیونیستی با ائتلاف جنایتکار سعودی در جنگ، یمن پس از تحولات اخیر در عدن، پیامدهای خطرناکی چون طرح صهیونیست ها برای ایجاد جنگ داخلی با هدف تجزیه این کشور را در پی دارد.

پیامدهای خطرناک دخالت ارتش رژیم صهیونیستی در یمن

روزنامه صهیونیستی معاریو روز دوشنبه به نقل از "ران ایدلیست" تحلیلگر صهیونیست از حضور نظامیان ارتش اسراییل در کنار نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در تهاجم نظامی به یمن به ویژه پس از تحولات اخیر این کشور خبر داد.
به نوشته معاریو، تل آویو دلیل دخالت خود در جنگ یمن را دفاع از منافع خود در دریای سرخ اعلام می کند و این تحلیلگر صهیونیست می افزاید ارتش اسرائیل در یمن مانند مزدورانی عمل می کند که برای خدمت به عربستان و امریکا می جنگند.
اما به نظر می رسد حضور مستقیم نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در یمن، با ناکامی های ائتلاف سعودی در تصرف صنعا و تحولات اخیر در عدن و دیگر استان های جنوبی یمن ارتباط دارد. یکی از طرح های بزرگ رژیم صهیونیستی در منطقه زمینه سازی برای تجزیه این کشورها به واحدهای کوچکتر وضعیف است تا هیچ کشوری در منطقه از این رژیم قدرتمند تر نباشد.
شکاف در ائتلاف سعودی و درگیری های اخیر و جاری نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردارند با نیروهای منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و وابسته به سعودی ها در استان های جنوبی عدن، ابین وشبوه این زمینه را فراهم کرده است که رژیم صهیونیستی اکنون با دخالت مستقیم در صحنه نبردها، طرح های خود را برای تجزیه یمن اجرا نماید.
به نظر می رسد اکنون حضور مستقیم افسران ارتش رژیم صهیونیستی که احتمالا بیشتر آنان از افسران اطلاعاتی باشند به طراحی هایی برای ترور شخصیت های یمنی از گروههای مختلف و متهم کردن یکدیگر و در نهایت جنگ داخلی و زمینه سازی برای تجزیه این کشور منجر شود. به نظر می رسد با افشای حضور افسران ارتش رژیم صهیونیستی درکنار ائتلاف سعودی در یمن، این احتمال که تل آویو در طراحی و ترور ابراهیم الحوثی برادر رهبر انصارالله نقش داشته است تقویت می شود.
سفر های مخفیانه مقام های رژیم صهیونیستی به امارات از جمله سفر یسراییل کاتس وزیر اطلاعات این رژیم به ابوظبی در هفته های گذشته می تواند در راستای هماهنگی های دو جانبه برای ایجاد جنگ داخلی و پیشبرد طرح تجزیه یمن ارزیابی شود.
-------------------------------------------
رضا محمدمراد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟