صنعت بیمه به نفع قدیمی‌ترها می‌چرخد


مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اعلام کرد: شرکت‌های بیمه‌ای کوچک‌تر، در زمین رهبران این صنعت بازی می‌کنند و پیرو مدل آنها هستند.

به گزارش بنکر (Banker)، نیما نورالهی صنعت بیمه را صنعتی رقابتی برمبنای مدل اقتصادی ندانست و گفت: صنعت بیمه یک لیدر دارد و سایر شرکت‌ها دنباله‌رو آن هستند، در واقع چرخ صنعت بیمه فقط به نفع قدیمی‌ترها می‌چرخد.

وی افزود: وقتی ۳۰ درصد از سهم صنعت متعلق به تنها یک شرکت بیمه‌ای است و با اضافه کردن خصولتی‌ها سهم دولت به ۶۰ تا ۶۵ درصد می‌رسد به طور قطع این صنعت را باید صنعت رهبر-پیرو دانست.
مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: درحال‌حاضر تعدادی از شرکت‌ها بازار را رهبری و سایر شرکت‌ها در زمین آنها بازی می‌کنند، نرخ‌شکنی‌های رخ‌‌داده اقدامی است که رهبران صنعت بیمه باعث آن هستند.
وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که‌ شرکت‌هایی مانند تجارت نو در بازی رهبرانی هستند که ۶۰ تا ۶۵ درصد بازار در دست آنهاست. اگر اصولی حرکت کرده و مدل بازی را ضابطه‌مند بچینند سایر شرکت‌ها نیز درست بازی خواهندکرد اما آنها فضا را به سمتی می‌برندکه صنعت بیمه گاه از قاعده تخصصی خارج می‌شود.
مدیرعامل تجارت نو با انتقاد از نقش نهادهای نظارتی در حوزه شبکه فروش به‌ویژه تعریف شیوه‌نامه‌‌ها و مصوبه‌های متناسب با بازار امروز صنعت بیمه کشور، ریشه تخلف و تقلب را در آیین‌نامه‌های قدیمی و منسوخ بیمه مرکزی که به شبکه فروش و مدل‌هایی تعریفی نهاد ناظر مربوط می‌شود، دانسته و افزود: در صنعت بیمه، شبکه فروش باید بتواند هزینه ثابت و جاری خود را تامین کند با این اوصاف شرکت‌های جوان اگر بخواهند در این بازار ماندگار باشند یا باید تخلف کنند یا تقلب؛ معضلات موجود حل نمی‌شود مگر اینکه بیمه مرکزی مدل جذب نمایندگان را تغییر دهد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روند فعالیت سندیکای بیمه‌گران نیز اظهار کرد: رویه کاری سندیکای بیمه‌گران ارتباطی با اعضای آن ندارد چراکه بیش از ۷۰ درصد از مدیران عامل عضو سندیکای بیمه‌گران تغییر کرده‌اند اما در رویه و عملکرد سندیکا تحول مثبتی رخ نداده، مشکل اصلی را باید در قدیمی‌ترهای صنعت بیمه جست‌وجو کرد.
مدیرعامل بیمه تجارت نو در ادامه تاکید کرد: صنعت بیمه نیازمند سازمانی وارسته است که این وارستگی باید در عمل نشان داده شود. وقتی سامانه «کاویس» ایجاد یا کنسرسیوم انرژی تشیکل می‌شود و در این میان عده‌ای فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند به طور قطع من هم دیگر آن شرکت‌ها و افراد را به عنوان پیشکسوت نمی‌پذیرم و می‌شود وضعیتی که سندیکا در آن قرار گرفته است.
وی یکی دیگر از مشکلات اساسی صنعت بیمه را درحال‌حاضر دورافتادگی این صنعت از فناوری عنوان کرد و بکارگیری دستاوردهای نوین را اجتناب‌ناپذیر دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...