نفت اندکی گران شد / کاهش 11٫1 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا


نفت اندکی گران شد / کاهش 11٫1 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا

با انتشار داده‌های موسسه نفت آمریکا مبنی بر کاهش بیش از میزانِ انتظار ذخایر نفت این کشور، نفت خام برنت در معاملات امروز با رشد 0.7 درصدی مواجه شد. نوشته نفت اندکی گران شد / کاهش 11٫1 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

بر اساس داده‌های موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت این کشور بیش از میزان انتظار کاهش یافته است. این داده‌ها موجب شد تا از نگرانی‌ها در مورد وقوع رکود اقتصادی کاسته شود و قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه با ۰٫۷ درصد افزایش به ۵۹٫۹۲ دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۱٫۰ درصد افزایش با قیمت ۵۵٫۵۰ دلار معامله شد.

داده‌های منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا (API) نشان می‌دهد، ذخایر نفت ایالات متحده هفته گذشته ۱۱٫۱ میلیون بشکه کاهش یافت، این در حالی است که انتظار می‌رفت این میزان از کاهش تنها دو میلیون بشکه باشد.

گزارش هفتگی دولت آمریکا قرار است امروز منتشر شود. اگر دولت نیز داده‌های موسسه نفت را تایید کند، این بزرگ‌ترین کاهش هفتگی ذخایر نفت ایالات متحده در ۹ هفته گذشته خواهد بود.

با این حال، تحلیلگران بر این باورند که کند شدن رشد اقتصادی جهان به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا از رشدِ بیشتر قیمت نفت جلوگیری خواهد کرد.

لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین که مسئول مذاکرات تجاری با آمریکا است، روز دوشنبه خواستار پایان اختلاف تجاری پکن و واشینگتن از طریق گفتگو شد.

دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه اعلام کرد که مقامات چین ضمن تماس با همتایان آمریکایی خود خواستار مذاکره دو کشور شده‌اند.

اما روز سه‌شنبه پس از آنکه هیچ خبری مبنی بر تماس تلفنی میان مقامات دو کشور اعلام نشد، نگرانی‌ها در مورد ادامه جنگ تجاری بار دیگر افزایش یافت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بهای نفت از زمان اوج آن در ماه آپریل ۲۰۱۹، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته که بخش بزرگی از این سقوط مربوط به مناقشات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان است.

طی چند هفته گذشته لفاظی‌ها میان دو کشور تشدید شده است. وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تعرفه‌های پنج یا ۱۰ درصدی بر پنج هزار و ۷۸ کالای آمریکایی وضع خواهد کرد.

در اقدامی مقابله‌جویانه، دونالد ترامپ هم گفته بود که به شرکت‌های آمریکایی دستور می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در چین متوقف کنند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در