چهار طرح عمرانی و اقتصادی در قوچان افتتاح و کلنگ زنی شد


چهار طرح عمرانی و  اقتصادی در قوچان افتتاح و کلنگ زنی شد

مشهد - ایرنا- همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت چهار طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 41 میلیارد و 770 میلیون ریال در قوچان افتتاح و کلنگ زنی شد.

فرماندار قوچان در حاشیه این افتتاحیه به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه آبیاری کم فشار روستای محمودی با اعتبار سه میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال در ۵۰ هکتار با پنج کیلومتر لوله گذاری از منبع چاه عمیق برای ۱۳۰ بهره بردار افتتاح شد که سه میلیارد و ۲۰ میلیون ریال آن سهم دولت و به صورت بلاعوض و ۷۷۰ میلیون ریال مشارکت اهالی روستا بود.

هادی رجایی نیا با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید سیاست های خوبی در بخش روستایی داشته است افزود: با افتتاح این طرح ها راندمان آب بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت و اگر این پروژه ها در سال های اخیر انجام نشود قطعا به سمت کم آبی و از بین رفتن روستاها خواهیم رفت. وی با بیان اینکه شهرستان قوچان دارای چهار واحد تولید خوراک دام است اضافه کرد: طرح توسعه مجتمع تولید خوراک دام نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۳۵۰ مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید.

فرماندار قوچان گفت: این طرح با ظرفیت تولید ۱۲ تن جو و ذرت فلیک شده و ۱۲ هزار تن کنستانتره آجیلی در سال اجرایی شده است که برای ۲۸ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.

وی قوچان را یکی از قطب های دامپروری در استان خواند و افزود: این شهرستان دارای ۷۰۰هزار رأس دام سبک و ۱۴ هزار رأس دام سنگین بوده که ظرفیت بسیار خوبی را برای قوچان ایجاد نموده است.

رجایی نیا با بیان اینکه همزمان با هفته دولت هفت واحد پرواربندی با مجموع دو هزار رأس به بهره برداری رسید اظهار کرد: در این طرح هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره دولتی استفاده شده و برای ۳۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است و این مجتمع می تواند سالانه ۱۵۰ تن گوشت تولید کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته افزون بر ۸۵ درصد تسهیلات شهرستان به حوزه دامپروری و کشاورزی اختصاص داده شد که نشان دهنده عزم شهرستان در ارتقا این حوزه است. فرماندار قوچان ادامه داد: در سال جاری هم حدود۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه زیرساختی کشاورزی و دامپروری اختصاص داده شده که نسبت به سال های گدشته افزایش چشمگیری داشته است.

رجایی نیا با اشاره به کلنگ زنی بند خاکی روستای نوروزی از توابع بخش مرکزی قوچان گفت: این طرح با اعتبار مصوب ۱۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه برای شش هزار و ۱۰۰ هکتار با حجم عملیات خاکی بیش از ۵۰ هزار متر مکعب، حجم عملیات سرریز سنگی ملاتی یک هزار و ۱۴۶ متر مکعب و حجم آبگیری ۱۲۰ هزار متر مکعب اجرا خواهد شد.

وی افزود: بندهای خاکی می توانند در بخش آبخیز داری و تزریق منابع آبی روستا ها ظرفیت جدیدی در کشاورزی و گردشگری ایجادکنند و علاوه بر آن می توانند کمک خوبی در حوادث ، بحران ها، بلایای طبیعی و سیلاب ها باشند.

در شهرستان قوچان هم‌ زمان با هفته دولت ۱۲۶ طرح عمرانی و اقتصادی با صرف هزینه ۶۴۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال را افتتاح و کلنگ زنی می شود.

قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. ۷۵۰۱/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس