گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!


مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – با این حال، مدل OnePlus 7 با تراشه Snapdragon 855، رم 6/8 گیگابایت و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت را می‌توان به عنوان یک گوشی باکیفیت و حتی شاید یک پرچمدار به‌صرفه نیز به شمار آورد که در بازارهای جهانی با قیمت 640 دلار برای مدل 6/128 گیگابایت و 700 دلار برای مدل 8/256 گیگابایت در دسترس است. مشخصات کلیدی ابعاد:...

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – با این حال، مدل OnePlus 7 با تراشه Snapdragon 855، رم 6/8 گیگابایت و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت را می‌توان به عنوان یک گوشی باکیفیت و حتی شاید یک پرچمدار به‌صرفه نیز به شمار آورد که در بازارهای جهانی با قیمت 640 دلار برای مدل 6/128 گیگابایت و 700 دلار برای مدل 8/256 گیگابایت در دسترس است.

مشخصات کلیدی
ابعاد: 8.2 * 74.8 * 157.7 میلیمتر؛ وزن: 182 گرم
سیستم عامل: اندروید 9 پای
نمایشگر: 6.41 اینچ؛ وضوح: Full HD+
تراشه: Snapdragon 855
رم: 6/8 گیگابایت؛ حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت
باتری: 3700 میلی‌آمپر/ساعت
دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل
دوربین ثانویه: 16 مگاپیکسل

نمایشگر

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!

گوشی OnePlus 7 مجهز به نمایشگر AMOLED با اندازه 6.41 اینچ و با وضوح 1080 * 2340 پیکسل و Full HD+ است. این نمایشگر با توجه به تراکم پیکسلی 402 پیکسل‌بر‌اینچ طیف وسیعی از رنگها و جزییات را نمایش می‌دهد.
بنابراین، این گوشی با نمایشگر واضح و نمایش رنگها و جزییات مطلوب، بسیار برای استفاده روزمره مناسب است.
با توجه به نسبت تصویر 19.5:9، درازای صفحه بسیار قابل توجه است و به همین دلیل برای تماشای فیلم و انجام بازیها در حالت افقی، یک گوشی ایده‌آل است.
ناچ قطره‌ای با محتوای دوربین ثانویه نیز در قسمت میانی بالای نمایشگر دیده می‌شود.

طراحی

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!

این گوشی از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر نیز برخوردار است که به‌طورکلی عملکرد مطلوبی دارد. اندازه بزرگتری برای این حسگر نسبت به حسگر اثرانگشت مدل OnePlus 6T در نظر گرفته شده است و به این ترتیب، یافتن آن برای کاربر راحت‌تر خواهد بود.
جنس قاب پشتی از نوع شیشه است. در کل، احتمال لغزندگی قاب‌های شیشه‌ای بسیار بالاست، به همین دلیل بهتر است یک کاور برای آن در نظر گرفت. البته بسته به موقعیت مکانی، یک کاور سیلیکونی نیز در جعبه این گوشی گنجانده شده است.
گوشی OnePlus 7 در برخی بازارها تنها با رنگ خاکستری تیره و در برخی دیگر با رنگ قرمز نیز موجود است.
از ایرادات مهم این گوشی می‌توان به عدم قابلیت مقاومت در برابر آب، عدم پشتیبانی از حافظه جانبی و عدم وجود جک هدفون اشاره کرد.
البته این مدل از صدای استریو بهره می‌برد.

دوربین

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!

برای گوشی OnePlus 7 دوربینهای Sony بکار رفته است. دوربین اصلی دوگانه شامل یک لنز 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک لنز عمق‌سنج 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.
در دوربینها هرچه عدد مگاپیکسل بزرگتر باشد، به این معناست که تصاویر با جزییات بیشتر و کیفیت بهتر ثبت خواهد شد.
گوشی OnePlus 7 در محیط بیرون و در نور مناسب قادر به ثبت تصاویر باکیفیت، واضح و خوش‌رنگ است. در محیط بسته و در نور ضعیف کیفیت تصاویر کمی کاهش می‌یابد اما همچنان بسیار مطلوب است.
قابلیت مات‌سازی پس‌زمینه در تصاویر پرتره بسیار دقیق و خوب عمل می‌کند.
دوربین ثانویه این گوشی یک لنز 16 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که کیفیت تصاویر آن بسیار خوب است. حالت پرتره برای مات‌سازی پس‌زمینه و همچنین حالت “Beauty Mode” در این دوربین نیز وجود دارد. هرچند دوربین ثانویه فاقد لنز عمق‌سنج است اما کیفیت مات‌سازی پس‌زمینه در آن همچنان قابل قبول است.

باتری

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!

گوشی OnePlus 7 از باتری 3700 میلی‌آمپر/ساعت بهره می‌برد که یکبار شارژ آن برای یک روز استفاده عادی دوام خواهد داشت.
این باتری مجهز به قابلیت شارژ سریع نیز هست.

عملکرد

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!

گوشی OnePlus 7 مجهز به یکی بروزترین تراشه‌های بازار موبایل یعنی Snapdragon 855 است که با هر دو مدل رم 6 و 8 گیگابایت عملکرد سریع و روان در اجرای کارهای روزمره دارد.
برنامه‌ها بسیار سریع بارگذاری می‌شوند و اجرای همزمان چند برنامه‌های بدون هیچ اخلال و کندی صورت می‌گیرد. البته برای انجام بازیهای سنگین با گرافیک بالا از قبیل PUBG مدل 8 گیگابایت عملکرد بهتری نسبت به مدل 6 گیگابایت خواهد داشت.
این گوشی در تست بنچمارک امتیاز 10.576 را کسب کرده که هرچند در مقایسه با گوشیهای دیگر از قبیل Sony Xperia 1 با امتیاز 11.192 یا سامسونگ Galaxy S10 Plus با امتیاز 11.002، امتیاز چندان چشم‌گیری نیست، اما نسبت به آنها قیمت به مراتب کمتری نیز دارد.
یکی دیگر از قابلیتهای این گوشی “حالت بازی” است که امکان تثبیت سازی روشنایی نمایشگر، ارتقای وضوح تصویر و محدودسازی دریافت پیامک و تماس حین انجام بازی را برای کاربر فراهم می‌آورد.

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!
گوشی OnePlus 7 رابط کاربری Oxygen را براساس اندروید 9 پای اجرا می‌کند. این رابط کاربری یک پوسته سبک و خلوت است که امکان شخصی‌سازیهای متعددی برای کاربر فراهم می‌آورد و بسیار راحت، روان و سریع نیز هست.
در مجموع، برای آن دسته از کاربران که بودجه کافی برای خرید یک مدل پرچمدار در اختیار ندارند اما به دنبال تلفن همراهی با عملکرد و دوربین مشابه با مدلهای پرچمدار هستند، گوشی OnePlus 7 یک انتخاب مناسب می‌تواند باشد که البته از نمایشگر فراخ و حسگر اثرانگشت نیز برخوردار است.
علاوه بر این، برای کاربرانی که همواره از گوشیهای شرکتهای بزرگ مثل اپل، سامسونگ یا سونی استفاده کرده‌اند و حال به دنبال یک گوشی متفاوت از یک برند متفاوت هستند نیز گوشی OnePlus 7 یک گزینه قدرتمند و به‌صرفه محسوب ‌می‌شود.

گوشی OnePlus 7، جذاب اما تکراری!

مزایا
تراشه قدرتمند
قابلیت‌های متمایز در کنار قیمت مناسب
عمر باتری بالا
شارژ سریع
حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایشگر

معایب
دارای تشابهات فراوان با مدل OnePlus 6T
فاقد جک هدفون 3.5 میلیمتری
عدم پشتیبانی از حافظه جانبی
فاقد قابلیت مقاومت در برابر آب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...