بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا


تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خانه ملت،‌ الیاس حضرتی در تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه 5 شهریورماه) کمیسیون اقتصادی مجلس به بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، همچنین بررسی و رای‌گیری درخصوص تحقیق و تفحص از میزان سپرده‌گذاری قوه‌قضاییه و میزان سودهای حاصل و محل هزینه آن اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، هیات رئیسه ای با ریاست احمد انارکی محمدی دارد که این هیات نزدیک به یک سال و نیم کار تحقیق و تفحص را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه گزارش نهایی این تحقیق و تفحص جهت بررسی در صحن آماده شده اما چند دستگاه با نامه نگاری به اینجانب تاکید کردند اعداد و ارقام و ارزیابی‌ها عادلانه نیست، افزود: از آنجا که هدف از تحقیق و تفحص اجحاف در حق یک شخص و زیرسوال بردن یک دستگاه نیست لذا بررسی ها کاملتر می شود.

اعتراض اتاق بازرگانی به گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا

حضرتی با بیان اینکه مسئولان اتاق بازرگانی اعتراض داشتند که در جریان تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا در جدول ارزیابی دستگاه‌ها به آن‌ها نمره کمتری داده شده در حالی که حق‌شان نمره بالاتری است، اضافه کرد: از آنجا که ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز چنین نظری داشت کمیسیون اقتصادی به اتاق بازرگانی برای ارائه مدارک و توضیحات فرصت داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان اتاق بازرگانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در جلسه امروز حضور داشته و مفصل توضیحات مدنظر خود را ارائه دادند، گفت: مقرر شد؛ اتاق بازرگانی مدارک خود را به کمیسیون ارائه دهند تا در جلسات بعدی کمیته تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد.

حضرتی دستور کار دیگر امروز کمیسیون متبوعش را بررسی و رای‌گیری درخصوص تحقیق و تفحص از میزان سپرده‌گذاری قوه‌قضاییه و میزان سودهای حاصل و محل هزینه آن عنوان کرد و افزود: درخواست تحقیق و تفحص محمود صادقی نماینده تهران از قوه‌قضاییه درخصوص حساب های بانکی در کمیسیون مطرح و بررسی شد.

مقرر شد؛ نماینده قوه‌قضاییه با محمود صادقی در ارتباط بوده و مدارک لازم مرتبط با حساب‌های قوه قضاییه در اختیار وی قرار داده شود اما اگر آقای صادقی قانع نشد این موضوع مجددا در کمیسیون اقتصادی مطرح و درصورت نیاز پس از رای‌گیری این درخواست به صحن مجلس ارائه شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این خصوص مقرر شد؛ نماینده قوه‌قضاییه با محمود صادقی در ارتباط باشد و مدارک لازم در اختیار وی قرار داده شود اما اگر آقای صادقی قانع نشد این موضوع مجددا در کمیسیون اقتصادی مطرح و درصورت نیاز پس از رای‌گیری این درخواست به صحن مجلس ارائه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط