راهنمای خرید جوراب زنانه


انتخاب مناسب یک جفت جوراب می‌تواند سبب تغییر بسیاری از احساسات در شما شود. شاید جوراب کوچک ترین و ساده ترین نوع پوشاک در خانم‌ها و آقایان به شمار رود ولی از انتخاب صحیح آن هرگز ساده نگذرید چرا که این واحد کوچک، وظایف بزرگی در پوشاک به عهده دارد. به همین منظور نت نوشت […] نوشته راهنمای خرید جوراب زنانه اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه
0

انتخاب مناسب یک جفت جوراب می‌تواند سبب تغییر بسیاری از احساسات در شما شود. شاید جوراب کوچک ترین و ساده ترین نوع پوشاک در خانم‌ها و آقایان به شمار رود ولی از انتخاب صحیح آن هرگز ساده نگذرید چرا که این واحد کوچک، وظایف بزرگی در پوشاک به عهده دارد. به همین منظور نت نوشت شما را با یک راهنمای خرید جوراب زنانه به نکات مهمی که در این عمل نهفته است آشنا می‌کند. برای خرید بهتر با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جوراب: همه چیز راجع به این پوشیدنی ساده!

راهنمای خرید جوراب زنانه

چرا خرید جوراب اهمیت دارد ؟

پای انسان یکی از اعضایی در بدن است که به شدت عرق می‌کند. بیش از ۲۵۰۰۰۰ غده تعریق بر روی پاهای انسان قرار دارد. پوشاندن پا به هر وسیله‌ای از جمله کفش یا جوراب در کم و زیاد این موضوع بسیار دخیل است. تعریق پا علاوه بر نتایج ناخوشایندی که در وضعیت سلامتی و کلافگی انسان دارد، می‌تواند منجر به خرابی کفش‌های گران قیمت نیز شود و عمر کفش را کوتاه کند.

علاوه بر این‌ها باکتری‌های حاصل از تعریق بدن انسان در ناحیه پا می‌توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند. گاهی اهمیت یک جوراب خوب از یک جفت کفش خوب بالاتر است. در صورتی که جوراب مناسبی انتخاب کنید قبل از فعال شدن این باکتری‌ها هوا به پا جریان پیدا کرده و مانع ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد.

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه

جوراب‌ها نقش بسیار مهمی را در این وضعیت ایفا می‌کنند. در سرما می‌توانند پا را گرم نگه دارند و در گرما نیز می‌توانند در عین پوشش پا در سالم نگه داشتن پا و اجتناب از تعریق مهم و کار آمد باشند. بنابراین راهنمای خرید جوراب زنانه می‌تواند یک کمک بزرگ در انتخاب جوراب‌های مناسب با موقعیت و نوع پوشش باشد که نه تنها در سلامتی بلکه در زیبایی پوشش انسان نیز بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جوراب زنانه

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه

باکتری‌های حاصل از تعریق بدن انسان در ناحیه پا می‌توانند بوی نامطبوعی ایجاد کنند

چند نکته قبل از خرید جوراب زنانه

جوارب‌ها نقش بسیار مهمی را در راحتی و سلامتی پای انسان دارد. پیاده روی‌های طولانی مدت، دویدن، خستگی در محیط کار، شیک و جذاب بودن در یک میهمانی به عوامل بسیاری از جمله جوراب‌های شما بستگی دارد. برای خرید جوراب زنانه نکات بسیاری وجود دارد که می‌تواند شما را در این عمل راهنمایی کند.

البته خرید جوراب یکی از هیجان انگیز ترین و البته راحت ترین گزینه‌ها در خرید پوشاک است. این روند برای کسانی که عاشق خرید جوراب هستند بسیار لذت بخش تر می‌باشد. به جای این که یک بسته جوراب کم کاربرد تهیه کنید در ابتدا تصمیم بگیرید که برای چه مناسبتی و همچنین چه لباسی جوراب می‌خرید؟

پوشیدن جوراب برای یک میهمانی رسمی با پوشیدن جوراب در یک پیک نیک کاملا متفاوت است. قبل از این که از راهنمای خرید جوراب زنانه استفاده کنید می‌بایست بدانید که برای چه لباسی می‌خواهید چند جفت جوراب تهیه کنید. زمانی که نوع جوراب شما مشخص شد می‌توانید به دیگر نکات در راهنمای خرید جوراب زنانه بپردازید.

مواد به کار رفته در جوراب چیست؟

جنس جورابی که می‌خرید تأثیر به سزایی در راحتی و کارایی آن دارد. به طور معمول در تمامی جوراب‌ها از مواد مختلفی مانند نخ، نایلون، پلی استر، ابریشم و… استفاده می‌شود. راهنمای خرید جوراب زنانه به شما پیشنهاد می‌دهد که جورابی تهیه کنید که پنبه بیشتری داشته باشد. پنبه در جوراب سبب راحتی بیشتر می‌شود. پنبه پا را خنک نگه داشته و از تعریق بیش از حد پا جلوگیری به عمل می‌آورد.

به طور معمول اگر جوراب زنانه را به منظور ورزش استفاده می‌کنید و یا تصمیم دارید جورابی بخرید که مدت زمان زیاد پای شما در کفش باشد بهتر است جورابی بخرید که در صد پنبه آن کم نباشد. پنبه از انباشت رطوبت و تعریق زیاد در پا جلوگیری می‌کند. دیگر موادی که در جوراب‌ها استفاده می‌شوند مانند پلی استرواکریلیک و یا نایلون بسیار نازک هستند و به دلیل این که با سایر الیاف به کار گرفته می‌شوند سبب تعریق بیشتر در پا می‌شوند.

هر چند که این دست جوراب‌ها از تنوع بسیار بالایی در طرح و مدل برخوردار می‌باشند ولی کاربرد چندانی نداشته و گاه گاه با کفش‌های چرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جوراب‌هایی نیز هستند که از الیاف طبیعی مانند Merino ساخته می‌شوند. این دست جوراب‌ها الیاف مناسبی برای جلوگیری از تعریق پا هستند و نوعی ضد باکتری به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: جوراب زنانه / جوراب مردانه / جوراب بچه / جوراب ورزشی

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه

نباید در راهنمای خرید جوراب زنانه از قلم انداخت که جوراب‌ها از لحاظ طول، ظاهر، پاشنه‌ها و نوعی دوختی که دارند تقسیم بندی می‌شوند.

ویژگی‌های جوراب خوب!

هر یک از جوراب‌ها از ویژگی‌های خاصی طراحی شده‌اند که افراد بنا به سلیقه و استفاده‌ای که از جوراب‌ها دارند آن‌ها را انتخاب می‌کنند. جوراب‌ها از لحاظ طول، ظاهر، پاشنه‌ها و نوعی دوختی که دارند تقسیم بندی می‌شوند.

جوراب‌ها با توجه به کاربردشان از لحاظ طول کم و زیاد می‌شوند. یک جوراب معمولا حداقل تا روی پاشنه پا طول دارد. مدل‌های بسیاری هستند که از مچ تا کمر طول دارند.

پارامتر بعدی که جوراب‌ها را در ناحیه پاشنه متمایز می‌سازد نوعی دوختی است که در این قسمت اعمال می‌شود. این نوع جوراب‌ها معمولا قسمت پاشنه پا را به طور جداگانه‌ای دارند که این بخش یا از تراکم بیشتری تشکیل شده است و یا این که از جنس دیگری است.

جوراب بر اساس کف پا

یکی سری جوراب‌ها نیز جهت افرادی که دارای کف پایی صاف هستند طراحی شده است. این جوراب‌ها در این بخش از پا یک انحنا یا قوس فوق العاده‌ای دارند که می‌تواند به افرادی که کف پای صافی دارند کمک بزرگی کند.

بیشتر بخوانید: جوراب چین خورده یا Slouch

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه

بهتر است که هر جورابی را با عنوان جوراب ورزشی تهیه نکنید و نسبت به ورزشی که انجام می‌دهید جوراب مخصوص آن را انتخاب و تهیه کنید

خرید جوراب‌های ورزش

در راهنمای جوراب‌های زنانه، استفاده از جوراب‌های ورزشی نیز وجود دارد. این جوراب‌ها کیفیت متفاوتی دارند که برای ورزش کردن بسیار مناسب می‌باشند. به طور معمول بیشتر جوراب‌های ورزشی از تعریق زیاد پا جلوگیری می‌کنند و نسبت به ورزش مورد نظر قد متفاوتی دارند.

این جوراب‌ها رطوبت پا را از بین می‌برند و متناسب با رشته ورزشی انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال جوراب اسکی تفاوت بسیاری با جوراب پاتیناژ دارد. بنابراین بهتر است که هر جورابی را با عنوان جوراب ورزشی تهیه نکنید و نسبت به ورزشی که انجام می‌دهید جوراب مخصوص آن را انتخاب و تهیه کنید.

جوراب‌های ورزشی به طور معمول جوراب‌هایی هستند که مانع تاول‌های پوستی در ناحیه پا‌ها می‌شوند. پا را گرم نگه می‌دارند و مانع ایجاد ضربه‌های سبک به پا می‌شوند. لازم است که هنگام خرید جوراب ورزشی دقت کنید اگر ورزش شما نیاز دارد جوراب‌هایی تهیه کنید که فشار وارد شده بر نواحی مختلف پا را تا حد زیادی کاهش دهد. حتما در نظر داشته باشید که جوراب‌های ورزشی هنگام ورزش محافظ بسیار خوبی برای پا می‌باشد و یک لایه مراقبتی بین پا و جوراب را تشکیل می‌دهد.

جوراب‌های مخفی

در رده جوراب‌های زنانه مدل‌های بسیاری از جوراب‌های مخفی مشاهده می‌کنیم. این دسته از جوراب‌ها معمولا در کفش مخفی می‌شوند و قابل مشاهده نیستند. اگر لباس مجلسی استفاده می‌کنید بهتر است که مچ پای شما با جوراب احاطه نشود و جوراب‌های مخفی را برای خرید انتخاب کنید.

به طور معمول بیشتر کفش‌ها کالج نیز با جوراب‌ها مخفی ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند. استفاده از جوراب‌های مخفی هنگام پوشیدن شلوارک یا دامن‌ها کوتاه گزینه بسیار مناسبی هستند. با این حال این جوراب‌ها را هرگز نباید با صندل یا چکمه و یا این که با کفش‌های جلو باز استفاده کرد.

جوراب‌های پاشنه دار

مدل‌هایی از جوراب وجود دارد که در قسمت انتهایی پا، پاشنه را به صورت یک تکه جداگانه دوخته‌اند. این جوراب‌ها پاشنه و پنجه متفاوتی دارند و معمولا در این نواحی از تراکم بیشتری برخوردار می‌باشند. به افرادی که از صافی کف پا رنج می‌برند تا حدی کمک می‌کند. جوراب‌های پاشنه و پنجه دار کمک می‌کنند که جوراب کمتر به سمت داخل پا جمع شود و انحنای کف پا را حفظ می‌کنند.

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه

در راهنمای خرید جوراب باید بگوییم که جنس جوراب بر روی سایز آن تاثیر می‌گذارد

سایز مناسب جوراب

انتخاب سایز مناسب در راهنمای خرید جوراب زنانه یکی از مهم ترین پارامتر‌ها به شمار می‌رود. همان طور که هر لباسی نیاز به اندازه و سایز مناسب برای استفاده دارد، جوراب نیز می‌بایست در سایز مناسب تهیه شود. به طور معمول جوراب‌های مردانه سایز‌های بزرگی دارند و جوراب‌های زنانه معمولا در سایز‌های کوچک تری هستند.

جنس جوراب بر روی سایز آن تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال جوراب‌های پشمی به دلیل ضخامتی که دارند، ممکن است هنگام استفاده به کفش‌های بزرگ تری نیاز داشته باشند. برای اندازه گیری دقیق یک جوراب معمولی نیاز است که در ابتدا اندازه دقیقی از جورابی که می‌خواهید تهیه کنید در نظر داشته باشید. گزینه بعدی که می‌بایست در نظر بگیرید دور مچ پا است. تمامی این اندازه گیری‌ها را باید بسیار دقیق انجام دهید.

دور مچ پا: در باریک ترین قسمت مچ پا که بالای قوزک پا قرار می‌گیرد اندازه گیری انجام می‌شود.دور ساق پا: ضخامت دور ساق پا را در بزرگ ترین قسمت ساق پا انجام می‌شود.طول ساق پا: طول ساق پا قسمتی است که در حالت نشسته بر روی صندلی از کف پا تا کاسه زانو در قسمت بیرونی ساق پا اندازه گیری می‌شود. طول ساق پا در افراد کوتاه قد معمولا ۳۴-۴۰ سانتی متر در افراد قد بلند ۴۰-۴۶ سانتی متر و در افراد ریز اندام در حدود ۳۳ سانتی متر است.

با در دست داشتن این اندازه‌ها می‌توان تا حدی به اندازه‌های پای خود جهت خرید انواع مدل جوراب زنانه دست پیدا کنید.

خرید جوراب‌های مجلسی

یکی از گزینه‌های خانم‌ها هنگام خرید جوراب، جوراب‌های بسیار نازک و اصطلاحا شیشه‌ای است که می‌تواند در تیپ‌های کاملا رسمی و مجلسی کارآیی داشته باشد. این جوراب‌ها معمولا از ضخامت بسیار بسیار کمی برخوردار هستند و به همین دلیل به سرعت پاره و یا سوراخ می‌شوند.

رنگ مناسب این جوراب‌ها یکی از پارامتر‌های بسیار مهم در راهنمای خرید جوراب زنانه است. پیش فرض این سبک جوراب‌ها معمولا مشکی است ولی در رنگ‌های کرمی تیره و روشن و سفید و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انتخاب رنگ مناسب با پوستتان حتما دقت کنید و رنگی تهیه کنید که با پوست شما اختلاف چندانی نداشته باشد مگر این که جوراب رنگ مشکی را با لباس خود ست کنید.

حتما جوراب‌های یکسان بخرید!

ما در نت نوشت در راهنمای خرید جوراب زنانه به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگامی که جوراب مورد نظر خود را انتخاب کردید بیش از یک جفت از آن بخرید. داشتن سه جفت جوراب یکسان به شما کمک می‌کند در صورتی که یک جفت یا یک لنگه از جوراب شما در هنگام شستشو یا هر حالت دیگری از بین رفت، نمونه‌ای از آن را داشته باشید و بتوانید استفاده کنید.

راهنمای خرید جوراب زنانهراهنمای خرید جوراب زنانه

برای راهنمای خرید جوراب زنانه در فصل سرما؛ در جوراب‌های گرم، پشم گزینه برتر است

بهترین الیاف جوراب چیست؟

جوراب‌ها در انواع گرم و یا خنک تولید می‌شوند. الیافی که در جوراب‌ها به کار برده می‌شوند علاوه بر کاربرد فصلی جوراب در کشش آن نیز تاثیر می‌گذارد. برخی از الیاف به نحوی هستند که فضای کافی بین آن سبب جریان هوا در آن شده و جوراب لطیف تر و خنک تری را ایجاد کند اما برخی دیگر به نحوی است که الیاف با فاصله‌های بسیار کم و تنگاتنگ در کنار هم چیده شده‌اند و این سبب می‌شود که جوراب بسیار سفت و خشک بوده و هوا به راحتی به پا منتقل نشود.

در جوراب‌های گرم، پشم گزینه برتر است. جوراب‌های پشمی که از پشم طبیعی ساخته می‌شوند هم از کشش بالایی بر خوردار می‌باشند و هم این که گرمای رشته‌های پشمی می‌تواند پا را کاملا خنک نگه دارد. در جوراب‌های خنک نیز کتان گزینه برتر است. جوراب‌هایی که معمولا ۱۰۰ % کتان می‌باشند با کمی از الیاف الاستیکی می‌توانند یک جوراب کاملا خنک را بسازند که علاوه بر کشسانی مناسبی که دارند، هوا را در بین تار و پود خود به جریان در آورده و مانع تعریق و گرمای پا خواهند شد.

خرید جوارب شلواری

یکی از گزینه‌های خانم‌ها هنگام خرید جوراب، جوراب شلواری است. خرید این نوع جوراب‌ها نیاز به دقت بیشتری دارد چرا که جوراب شلواری‌ها علاوه بر این که می‌بایست نسبت به اندازه کف پا متناسب باشند، می‌بایست نسبت به وزن و قد افراد نیز اندازه گیری شوند. به همین خاطر معمولا اشتباهات بسیاری هنگام خرید جوراب شلواری رخ می‌دهد.

نت نوشت در راهنمای خرید جوراب زنانه و خرید جوراب شلواری مقیاسی تهیه کرده است که می‌توانید تا حد زیادی سایز خود را برای خرید جوراب شلواری پیدا کنید. برای خرید جوراب شلواری به چند اندازه گیری دقیق نیاز دارید. اندازه‌هایی مانند دور کمر، دور باسن در راهنمای خرید جوراب زنانه به خصوص مدل‌های جوراب شلواری بسیار تاثیر گذار می‌باشند.

اندازه دور کمراندازه دور کمر ۶۵-۷۰ سانتی متر ( Extra Small (XSاندازه دور کمر ۷۰-۷۵ سانتی متر (Small (SMاندازه دور کمر ۷۵-۸۰ سانتی متر (Medium (MDاندازه دور کمر ۸۰-۸۵ سانتی متر (Larg (LGاندازه دور کمر ۸۵-۹۰ سانتی متر (Extra Large (XLاندازه دور کمر۹۰-۹۵ سانتی متر ۲ (Extra Large (XXLاندازه دور باسناندازه دور باسن ۸۵-۹۰ سانتی متر (Extra Small (XSاندازه دور باسن ۹۰-۹۵ سانتی متر (Small (SMاندازه دور باسن ۹۵-۱۰۰ سانتی متر (Medium (MDاندازه دور باسن ۱۰۰-۱۰۵ سانتی متر (Large (LGاندازه دور باسن ۱۰۵-۱۱۰ سانتی متر (Extra Large (XLاندازه دور باسن ۱۱۰-۱۱۵ سانتی متر (۲ Extra Large (XXL

منبع: + + + + + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل