85 نمایش در چهاردهمین جشنواره تئاترخیابانی مریوان اجرا شد


85 نمایش در چهاردهمین جشنواره تئاترخیابانی مریوان اجرا شد

سنندج - ایرنا - 85 نمایش در پنج روز برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به اجرا درآمد.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اول شهریور ماه جاری ساعت ۱۸ با اجرای نمایش سولکس از ایتالیا در پارک شانو سنندج کار خود را آغاز کرد و از امروز نیز نمایش ها براساس اعلام قبلی در شهر مریوان اجرا داشتند.

۱۵ نمایش هم در دومین روز، ۳۱ نمایش در سومین روزو ۳۲ نمایش هم در چهارمین روز از برگزاری این دوره از جشنواره در شهر و روستاهای مریوان و همچنین شهر سروآباد اجرا شدند.

نمایش‌هایی با عنوان خروجی کارگاه مکزیک به کارگردانی میکل آنخل ولانچ وز از کشور مکزیک، شکارچی به کارگردانی لیلا بیگوند از تهران، دست‌های آلوده به کارگردانی سعید ذبیحی از کرمانشاه، زبان کوهستان به کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان، دست..کاری به کارگردانی مهدی ضیائیان‌پور از تهران، باربو به کارگردانی علیرضا اسماعیلی از سقز و بازی و کودک به کارگردانی مریم مهدی‌پور از آستان اشرفیه در پنجمین روز از برگزاری این جشنواره به اجرا درآمدند.

۳۰۳ اثر شامل ۲۰۲ اثر از هنرمندان و گروه های نمایشی داخل کشور و ۱۰۰ اثر از هنرمندان و گروه های نمایش خارجی به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد.

شهرهای تهران، رشت و مریوان به ترتیب با ۳۵، ۲۰ و ۱۳ اثر ارسالی بیشترین آثار را به این دوره از جشنواره ارسال کردند.

این دوره جشنواره در هشت بخش شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی از اول شهریور امسال آغاز شده و تا پنجم شهریور هم به طول می‌انجامد.

هیات انتخاب این دوره از جشنواره نمایش‌های داخلی متشکل از محمودرضا رحیمی، رحمان هوشیاری، امیر راد، محمدعلی صادق‌حسنی و یاسر خاسب بودند که ۲۸ اثر را برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره معرفی کردند.

۱۱ نمایش در بخش آزاد، پنج نمایش در بخش آیینی سنتی، سه نمایش در بخش دگرگونه اجرایی، سه نمایش در بخش بین‌الملل(نمایش‌های داخلی) و چهار نمایش در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی این دوره جشنواره راه یافتند.

۱۰ نمایش خیابانی در بخش بین‌الملل هم جواز حضور در جشنواره را کسب کردند که در این دوره جشنواره، بخش بین‌الملل به صورت رقابتی و با حضور هفت گروه‌ بین‌الملل خارجی و سه گروه بین‌الملل داخلی در طول پنج روز اجرا شد.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج