9.7 میلیارد تومان پروژه آموزشی در هفته دولت افتتاح می شود


 9.7 میلیارد تومان  پروژه  آموزشی  در هفته دولت افتتاح می شود

بیکی با بیان اینکه طی هفته دولت امسال 21 پروژه آموزشی با اعتبار 9 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری می رسد، گفت: در بحث جذب خیران سالانه حدود 25 درصد افزایش اعتبار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد رضا بیکی» امروز (5 شهریور) در مراسم افتتاح مدرسه 12 کلاسه دکتر شکوهی با اشاره به خدمات دولت در استان، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم 40 درصد مدارس استان دارای سیستم گرمایش مرکزی بود اما اکنون بیش از 80 درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایش مرکزی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموزان در استان حدود 6 متر مربع بود که اکنون به 6.9 متر مربع افزایش یافته است، گفت: در این مدت بیش از 100 هزار متر مربع فضای آموزشی احداث شده است.

بیکی ادامه داد: مدارس تخریبی از 19 درصد کلاس درس به 13 درصد کاهش یافته است و همچنین حذف مدارس خشت و گلی در دستور کار است و در مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور جشن حذف مدارس خشت و گلی استان برگزار می شود.

وی با اشاره به حذف بخارهای نفتی از سطح مدارس استان، گفت: تا سال تحصیلی آینده تمامی مدارس دارای علمک گاز به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه حذف 58 مدرسه کانکسی تا سال آینده انجام می شود، افزود: در بحث جذب خیران سالانه حدود 25 درصد افزایش اعتبار داریم.

بیکی با اشاره به اینکه طی هفته دولت امسال 21 پروژه آموزشی با زیربنای 5 هزار و 194 متر مربع در استان به بهره برداری می رسد، گفت: در این هفته 54 کلاس درس و سالن چند منظوره و نمازخانه افتتاح می شود.

به گفته وی مجموع اعتبارات هزینه شده برای این پروژه ها بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این میزان 6 میلیارد و 565 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، 466 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 2میلیارد و 567 میلیون تومان نیز از محل مشارکت های مردمی و خیران تامین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: حدود 140 هزار متر مربع محوطه مدارس در سال گذشته آسفالت شده و تا مهرماه جاری به اتمام می رسد.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس