سه تفنگ‌دار آلمانی! مقایسهٔ آئودی RS6 جدید با مرسدس E63 و ب‌ام‌و M5


سه تفنگ‌دار آلمانی! مقایسهٔ آئودی RS6 جدید با مرسدس E63 و ب‌ام‌و M5

آئودی به‌تازگی نسل جدید مدل RS6 را معرفی کرده است. این خودرو که پرچم‌دار خانوادهٔ A6 محسوب می‌شود، مثل نسل قبل فقط به‌صورت استیشن معرفی شده و هرچند شایعاتی به احتمال بازگشت نسخهٔ سدان آن اشاره داشته‌اند اما فعلاً خبری از آن نیست. RS6 از لحاظ کلاس دقیقاً در برابر مرسدس E63 AMG و ب‌ام‌و... The post سه تفنگ‌دار آلمانی! مقایسهٔ آئودی RS6 جدید با...

آئودی به‌تازگی نسل جدید مدل RS6 را معرفی کرده است. این خودرو که پرچم‌دار خانوادهٔ A6 محسوب می‌شود، مثل نسل قبل فقط به‌صورت استیشن معرفی شده و هرچند شایعاتی به احتمال بازگشت نسخهٔ سدان آن اشاره داشته‌اند اما فعلاً خبری از آن نیست. RS6 از لحاظ کلاس دقیقاً در برابر مرسدس E63 AMG و ب‌ام‌و M5 قرار می‌گیرد و می‌تواند آن‌ها را به چالش بکشد اما چون به‌صورت استیشن تولید می‌شود شاید نتوان آن‌را رقیب مستقیمی برای این دو سوپر سدان آلمانی دانست.

البته E63 علاوه بر سدان به‌صورت استیشن هم تولید می‌شود و اصلی‌ترین رقیب RS6 به‌حساب می‌آید اما در M5 خبری از نسخهٔ استیشن نیست و کسانی که خواهان یک سری 5 استیشن عملکرد بالا هستند باید سراغ آلپینا B5 تورینگ بروند. بااین‌حال هرچند RS6 از لحاظ نوع بدنه با این دو سدان اسپرت همسان نیست اما از لحاظ اندازه، قدرت، عملکرد و… کاملاً با E63 و M5 برابری می‌کند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب نسل جدید سوپر استیشن آئودی را با رقبای سدان خود مقایسه کنیم.

استایل بیرونی

هر سهٔ این خودروها از ظاهری کاملاً تهاجمی و اسپرت برخوردارند تا از اعضای معمولی و ضعیف‌تر خانوادهٔ خود متمایز شوند. دراین‌بین اما استایل RS6 با ورودی‌های هوای بسیار بزرگ جلو، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و رینگ‌های منحصربه‌فرد، تهاجمی‌تر از دو رقیب خود به نظر می‌رسد. نکتهٔ جالب در مورد RS6 اینکه چراغ‌های جلو آن با دیگر مدل‌های خانوادهٔ A6 متفاوت است. این ویژگی جالب و البته کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا همواره نسخه‌های عملکرد بالای خودروها بر اساس نسخه‌های معمولی ساخته می‌شوند و در قسمت‌های اصلی مثل چراغ‌ها تفاوتی باهم ندارند. درهرحال طراحان آئودی در ایجاد استایلی وحشی و تهاجمی در RS6 موفق بوده‌اند و از این لحاظ شاید بتوان آن‌را کمی جذاب‌تر از دو رقیب دیگر خصوصاً E63 دانست.

کابین

کابین این خودروها تا حد زیادی با نسخه‌های معمولی یکسان است اما با تغییراتی جزئی مثل‌ تریم فیبر کربنی و غربیلک فرمان D شکل سعی شده در داخل آن‌ها فضای اسپرت و متمایز ایجاد گردد. بااین‌حال کابین RS6 که مثل دیگر نسخه‌ها از سه نمایشگر لمسی برای صفحه آمپر دیجیتالی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل سیستم تهویه برخوردار است، کمی مدرن‌تر از دو رقیب دیگر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، با توجه به اینکه RS6 خودرویی استیشن است، صندوق بار بزرگ‌تری دارد و با 565 لیتر حجم، فضای بار کمی بیشتری را نسبت به مرسدس با 540 لیتر و ب‌ام‌و با 530 لیتر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

زیر کاپوت

هر سهٔ این خودروهای اسپرت پیشرانه‌های V8 توئین توربوی بسیار قدرتمندی را زیر کاپوت خود پنهان کرده‌اند. آئودی و مرسدس هردو از موتورهای 4 لیتری استفاده می‌کنند اما موتور ب‌ام‌و 4.4 لیتر حجم دارد. پیشرانهٔ E63 در نسخهٔ معمولی 570 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند می‌توانند مدل S را انتخاب کنند که 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. پیشرانهٔ 4.4 لیتری توئین توربوی M5 نیز در نسخهٔ معمولی 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما نسخهٔ کامپتیشن آن‌هم قابل انتخاب است که قدرت را به 625 اسب بخار افزایش می‌دهد اما گشتاور تغییری نمی‌کند.

آئودی برای اینکه بتواند کاملاً دو رقیب هم‌وطن خود را به چالش بکشد، زیر کاپوت RS6 جدید پیشرانه‌ای با 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور قرار داده است. البته این خودرو فعلاً نسخهٔ قوی‌تری ندارد اما در آینده نسخهٔ پرفورمنس آن با قدرت بیشتر ارائه خواهد شد؛ بنابراین هر سه خودرو از لحاظ قدرت بسیار به هم نزدیک هستند که این موضوع رقابت میان آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. E63 و M5 هردو به‌صورت استاندارد به ترتیب به سامانه‌های چهارچرخ محرک 4Matic و XDrive مجهز هستند ولی در هردوی آن‌ها حالتی تعبیه شده که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در RS6 اما چنین قابلیتی وجود ندارد و سامانهٔ کواترو به‌صورت دائمی نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

عملکرد

این خودروها به لطف قدرت عظیم پیشرانه‌های خود عملکردی نزدیک به سوپراسپرت‌ها را ارائه می‌کنند. دراین‌بین، E63 و M5 شتاب یکسان و کمی بهتری نسبت به RS6 دارند به‌گونه‌ای که هردو ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما سوپر استیشن آئودی برای انجام این کار به دودهم ثانیه زمان بیشتر یعنی 3.6 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت هر سه خودرو اما در حالت عادی به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما برای هر سهٔ آن‌ها پکیج‌هایی قابل سفارش است که سقف سرعت را افزایش می‌دهد. در مرسدس با سفارش پکیج رانندهٔ AMG حداکثر سرعت به 300 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند، در ب‌ام‌و می‌توان با سفارش پکیج M سقف سرعت را به 305 کیلومتر بر ساعت افزایش داد و در آئودی هم پکیج سفارشی داینامیک پلاس حداکثر سرعت را به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

در پایان نظر شما دربارهٔ این سه خودروی خانوادگی قدرتمند آلمانی چیست؟ سدان چموش باواریایی‌ها را ترجیح می‌دهید یا هیولای وحشی اشتوتگارتی‌ها را انتخاب می‌کنید و یا بیشتر به استیشن سرکش اینگولشتاتی‌ها علاقه دارید؟

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS6 مرسدس E63 S AMG ب‌ام‌و M5
پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو 4 لیتری V8 توئین توربو 4.4 لیتری V8 توئین توربو
قدرت 600 اسب بخار 612 اسب بخار 600 اسب بخار
گشتاور 800 نیوتن متر 850 نیوتن متر 750 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ یا عقب چهارچرخ یا عقب
شتاب صفرتاصد 3.6 ثانیه 3.4 ثانیه 3.4 ثانیه
حداکثر سرعت 305 کیلومتر/ساعت 300 کیلومتر/ساعت 305 کیلومتر/ساعت
طول 4,954 میلی‌متر 4,923 میلی‌متر 4,966 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,928 میلی‌متر 2,939 میلی‌متر 2,982 میلی‌متر
حجم صندوق بار 565 لیتر 540 لیتر 530 لیتر

Take Our Poll

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی