حضور سالار عقیلی در مراسم تشییع داریوش اسدزاده +عکس


حضور سالار عقیلی در مراسم تشییع داریوش اسدزاده  +عکس

پیکر مرحوم داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور جمعی از هنرمندان به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

باشگاه خبرنگاران: مراسم تشییع پیکر داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.
همت:امروز یکی از سرسلسله‌های دنیای هنر را بدرقه می‌کنیم

اصغر همت در این مراسم گفت: امروز برای بدرقه یکی دیگر از سر سلسله‌های دنیای هنر به ویژه تئاتر و بعد سینما و تلویزیون اینجا جمع شده ایم.

وی افزود:او مردی خوش تیپ و خوش اخلاق بود انرژی او واقعا مثال زدنی بود. او با روی گشاده دعوت‌ها را می‌پذیرفت، احترام می‌گذاشت و در مراسم‌ها شرکت می‌کرد.

همت با بیان اینکه او اهل نخوت نبود و می‌توانیم او را یک الگو قرار بدهیم، ادامه داد: مرحوم اسدزاده با کتاب انس داشت و گنجینه کتاب هایش به خانه تئاتر اهدا شد.

وی ادامه داد: او موسیقی را دنبال می‌کرد و عاشق موسیقی اصیل ایرانی بود که این باعث حضور سالار عقیلی در این جمع شده است سالاری که یکی از سالار‌های موسیقی اصیل ایران است.

حضور سالار عقیلی در مراسم تشییع داریوش اسدزاده  +عکس


حضور سالار عقیلی در مراسم تشییع داریوش اسدزاده

سالار عقیلی گفت: به نوبه خودم به خانواده ایشان به خصوص حوزه بازیگری تسلیت عرض می‌کنم؛ عقیلی در ادامه چند بیت به صورت آواز با همراهی ساز نی خواند.


دهکردی: بزرگ خاندان بازیگری را از دست داده ایم

علی دهکردی نماینده انجمن بازیگری خانه سینما گفت: وقتی یکی از بزرگان خاندان فوت می‌کند روی اعلامیه او بزرگ خاندان حک می‌کنند. ما هم بزرگ خاندانمان را از دست دادیم رفتن او به مثابه رفتن یک گنجینه و ارزش‌های بسیار زیاد است چرا که یکی از تاثیرگذارترین آدم‌ها در حوزه تئاتر بود.

وی با بیان اینکه او گنجینه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بود و هنرمندی نمونه و الگو را از دست داده ایم، گفت:اخلاق بی نظیر، روی گشاده و خندان و متواضعی داشت. او فروتن و صبور و شکیبا بود و با تمام ناملایماتی که جامعه در حق هنرمندان پیشکسوت اعمال کرده، اما هیچ وقت گلایه‌ای نداشت.
شیک پوشی مرحوم اسدزاده باید الگوی هنرمندان شود

دهکردی گفت:شیک پوشی او باید الگویی برای بقیه هنرمندان باشد تا فکر نکنند که هر پوششی مناسب هنرمند است.

حضور سالار عقیلی در مراسم تشییع داریوش اسدزاده  +عکس


تاریخ شفاهی بخشی از هنر این مملکت را از دست دادیم

ایرج راد گفت: تاریخ شفاهی بخشی از هنر این مملکت را از دست دادیم کسی که هشتاد سال عمر خودش را در عرصه هنر و نمایش گذراند و فرازو فرود‌هایی را پشت سر گذاشت.

راد ادامه داد:او زمانی که تئاتر، کمپانی بود و کاملا حرفه‌ای و درست پیش می‌رفت و در جامعه جایگاه و ارزش ویژه‌ای داشت تا زمانی که تئاتر حتی جایگاه خوبی نداشت، فعالیت کرد و با بزرگان فراوانی کار کرد و خاطرات فراوانی داشت.

وی بیان کرد: مرحوم اسدزاده از هنرمندانی بود که در تمام دوران فعالیتش با افتخار و حرفه‌ای و درست پیش رفت. هرگز نشنیدم که از یک هنرمند با خصلت بد از او یاد کند.

راد گفت: هنرمندانی مثل او بی بازگشت هستند و جایگزین کردنشان سخت خواهد بود از این رو امیدوارم الگویی برای هنرمندان جوان ما باشند. او در زمینه اهدای کتاب و آثار با ارزش به خانه تئاتر ارزش والایی دارد. خانه تئاتر ارزش آن‌ها را در نگهداری می‌داند و آثار منتشر نشده را منتشر خواهد کرد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین دعایی نماز میت را بر پیکر بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون خواند تا پیکر وی برای تدفین در خانه ابدی تشییع شود.

مراسم ترحیم این بازیگر پیشکسوت پنج شنبه هفتم شهریور ساعت ۱۱ در مسجد نور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!