کمپین مصری برای «نه به تحویل مسلمانان اویغور به چین»


کمپین مصری برای «نه به تحویل مسلمانان اویغور به چین»

فعالان شبکه های اجتماعی کمپینی را در حمایت از دانشجویان مسلمان اویغور الازهر به راه انداختند تا با تصمیم مقامات مصری نسبت به تحویل آنها به چین مخالفت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر برای تحویل مسلمانان اویغور به چین، کاربران شبکه های اجتماعی مصر هشتگ « » را برای تحویل ندادن دانشجویان مسلمانان اویغور الازهر اغاز کردند.

این فعالان اجتماعی، پیام هایی به «احمد طیب» شیخ الازهر برای حمایت از دانشجویان الازهر نسبت به اخراج و تحویل به مقامات مصر که رفتار بدی با آنها دارند، ارسال کردند.

«عسل اسود» در صفحه کاربری خود نوشته است که عربستان، مسلمانان روهینگیا را تحویل داد، مصر دانشجویان مسلمان اویغور را تحویل می دهد، منافع این کشور این امکان را می دهد که ساکنانشان را برای منافعشان بفروشند.# نه به تحویل- مسلمانان اویغور- از – مصر- به چین.

«هشام جاب الله» در پاسخ به اسود، نوشت: اصطلاح منافع کشور... عبارت دروغین است، زیرا در وضعیت مصر، نام واقعی آن، منافع حساب های بانکی است.

مصطفی، فعال دیگر شبکه اجتماعی نوشت: این نظام آنها را به نیابت از چین محکوم می کند، عجیب است که الازهر واکنشی به آن نداده است و هیچ بیانیه محکوم آمیزی نداده است.

«مها ابواللیل» دراین باره در صفحه خود نوشت: "# نه به تحویل- مسلمانان اویغور- از – مصر- به چین" به مصر آمدند تا مطالعات علوم شرعی را در الازهر شریف فرابگیرند. پس از نشست های متعدد طرف های عالی رتبه مصری و چینی غافلگیر شدند؛ بازداشت های بی سابقه به منظور زمینه سازی برای اخراج آنها به چین انجام گرفت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟