عظمت و مظلومیت ائمه(ع) را در ایام محرم تبیین کنیم


عظمت و مظلومیت ائمه(ع) را در ایام محرم تبیین کنیم

سنگری با بیان‌اینکه کدامیک از ما شیعیان پنج بار نهج‌البلاغه را خوانده‌ایم، گفت: باید بزرگی و مظلومیت ائمه معصومین(ع) و شیعیان آنها برای نسل امروز و فردا تبیین شود و محرم حسینی فرصتی مغتنم برای این مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «محمدرضا سنگری» پیش از ظهر امروز (شنبه، دوم شهریور) در همایش سراسری «روز قشر بسیج مداحان کشور» که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، درباره بیانیه گام دوم و ارتباط آن با حماسه عاشورا، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) بر کوچکترین ذره از بیت‌المال بسیار حساس بودند و به هیچ کس اجازه نمی‌دادند از آن سوءاستفاده شود، زمانی هم که آن را بین مردم توزیع می‌کردند، زمین را بر رساندن حق مردم گواه می‌گرفتند.

این نویسنده و شاعر آئینی افزود: «جرج جرداق»، اندیشمند مسیحی ۲۰۰ بار نهج‌البلاغه را خوانده‌ است آیا در بین ما شیعیان کسی هست که پنج بار آن را خوانده باشد.

وی با بیان اینکه ایام محرم را در پیش رو داریم، ابراز کرد: در این ایام به وصیت‌نامه امام حسین(ع) توجه کنیم که حضرت(ع) در ابتدای آن فرمودند: من قیام نکردم مگر برای احیای دین جدم رسول الله(ع) و امیرمومنان امام علی(ع)؛ نهج‌البلاغه معرف امیرمومنان امام علی(ع) است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام محرم ما باید مظلومیت ائمه معصومین(ع) از جمله امیرمومنان امام علی(ع) و امام حسین(ع) و شیعیان آنها را به درستی بیان کنیم که نسل جوان امروز و آینده نسبت به مکتب شیعه که بر مبنای غدیر و عاشورا است، معرفت کافی داشته باشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟