افزایش 14 درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای


افزایش 14 درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای

رئیس سازمان چای گفت:خرید تضمینی برگ سبز چای در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 14 درصد افزایش داشته است.

افزایش 14 درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای
به گزارش فانوس، رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۱۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت : از ابتدای نیمه دوم اردیبهشت تا اول شهریورماه سال جاری ۱۰۱ هزار تن خرید تضمینی برگ سبز چای انجام شده است.

حبیب جهانساز پیش بینی کرد: در سال جاری ۱۲۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شود ضمن اینکه امسال بیش از ۱۹۸ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پیگیری مستمر افزایش قیمت خرید تضمینی در مقایسه با سال گذشته برای افزایش رضایتمندی چایکاران و ایجاد رغبت به احیا باغات چای کشور مؤثر بوده است، افزود : قیمت خرید تضمینی برگ چای سبز درجه یک نسبت به سال گذشته از ۲۷ هزار ۲۹۲ ریال با حدود ۳۲ درصد افزایش به ۳۶ هزار ریال و برگ درجه دو از ۱۵ هزار ۲۸۳ ریال با حدود ۴۴ درصد افزایش به ۲۲ هزار ریال رسیده است.

وی گفت: با افزایش میزان تولید برگ سبز چای، ضریب خوداتکایی در تولید چای در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال پیش از آن به میزان چهار درصد بیشترشده است.

جهانساز از تهیه طرح ساماندهی و توسعه پایدار زنجیره ارزش محصول راهبردی چای خبر داد و افزود: بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای به زراعی از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور به چایکاران و همچنین برای بهسازی و نوسازی تجهیزات به کارخانه‌ها اعطا شده است.

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده منجر به توسعه و تجهیز ۷۵ واحد کارخانه چایسازی و هرسحدود ۵۵۳۲ هکتار شده است.

جهانساز با بیان اینکه برای تحقق سیاست‌های کشاورزی قراردادی در قالب مجتمع‌های باغ و کارخانه با ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این تسهیلات ۳ مجتمع باغ و کارخانه احداث شده است.

رئیس سازمان چای کشور افزود: سطوح تحت شیوه آبیاری نوین به ۸۶۴ هکتار افزایش یافته است و همچنین شاهد افزایش ضریب مکانیزاسیون و بهره گیری از فناوری‌های نوین از جمله ماشین آلات هرس و برگ چین هستیم.

وی در پایان با تأکید بر افزایش حدود ۲۰ درصدی توزیع کود در سال زراعی جدید در مقایسه با سال گذشته، گفت: در سال زراعی جاری، ۶ هزار و ۳۲۵ تن کود در بین چایکاران توزیع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟