هیات‌های عزاداری از ورود به مسایل جناحی و تبلیغاتی پرهیز کنند


حجت الاسلام حسن شعبانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: اغلب هیات های عزاداری و دسته جات حسینی آذربایجان شرقی به این مسایل واقف هستند، اما تعداد قلیلی از آنها که قصد ورود به حوزه های جناحی و تبلیغات را دارند باید نسبت به مسایل حاشیه ای آن آگاه بوده و از هر گونه اقدام در این راستا خودداری کنند، چون در این صورت جایگاه مردمی و خودجوش بودن هیات ها زیرسئوال می رود.

وی اظهار داشت: خط قرمز سازمان تبلیغات اسلامی ممنوع بودن ورود هیات ها و تشکل های دینی و مذهبی به مسایل سیاسی و جناحی است و تبلیغ برای شخص و جناح خاص را به هیچ عنوان در شان و منزلت هیات ها نمی دانیم.

شعبانی تعداد هیات های عزاداری و مذهبی آذربایجان شرقی را ۶ هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۶۰۰ هیات در شهر تبریز مستقر هستند و در این هیات ها ۵ هزار و ۴۰۰ مداح فعالیت دارند که آموزش برای این افراد جزو برنامه های اولویت دار تبلیغات اسلامی استان است.

وی از تمامی دسته جات و هیات های حسینی طی روزها و شب های ماه محرم درخواست کرد تا با رعایت مقررات و توصیه های تبلیغات اسلامی نسبت به امنیت و آرامش و آسایش مردم حساس باشند تا مبادا به خاطر عزاداری امام حسین (ع) موجبات آزار و اذیت مردم فراهم شود.

حجت الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه هیات های عزاداری باید برخی ملاحظات را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی ساعات شروع و پایان عزاداری های خیابانی را در نشستی با مدیران و مسئولان این هیات ها اعلام خواهد کرد که انتظار داریم این ساعات به درستی توسط مسئولان هیات ها رعایت شود تا محیطی آرام برای آحاد مردم در شب های محرم فراهم شود.

وی از هیات های حسینی به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین تشکل های مردمی ایران و آذربایجان نام برد که بدون کوچکترین وابستگی به دولت ها به صورت خودجوش فعالیت می کنند و توسط مردم حمایت و هدایت می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: از مداحان انتظار داریم در این ایام به محتوای اشعار و مدیحه سرایی خود توجه کافی داشته باشند تا این هنر اصیل شیعی جهت دهنده، سازنده و ناظر بر نیازهای فکری و فرهنگی جامعه باشد تا مبادا این مداحی به دلیل بی بصیرتی و بدعت های نادرست تبدیل به عرصه ای برای زشت نشان دادن چهره تشیع در جهان شود.

وی از اعزام یکهزار و ۶۱۸ نفر مبلغ به شهرها، روستاها و هیات های مذهبی آذربایجان شرقی طی ماه محرم خبر داد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۲۷۴ نفر مبلغان بومی هستند و که ۱۶۴ نفر از آنها را بانوان مبلغ تشکیل می دهند.

شعبانی تعداد مساجد آذربایجان شرقی را ۷ هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد که از این تعداد ۵ هزار و ۲۴۱ باب مسجد توسط سازملان تبلیغات اسلامی ثبت و شناسایی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد ۵۰۰ باب حسینیه نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان