حسینی:تاخیر گمرک در ارائه آمار صادرات، کار صادرکنندگان را سخت کرده است/بر اساس تعداد کامیون ها بازار عراق را تحلیل می کنیم


حسینی:تاخیر گمرک در ارائه آمار صادرات، کار صادرکنندگان را سخت کرده است/بر اساس تعداد کامیون ها بازار عراق را تحلیل می کنیم

دبیر کل اتاق ایران و عراق گفت: گمرک آمار صادرات به عراق را دیر به دیر منتشر می کند و ما نمی توانیم تحلیل کنیم میزان صادراتمان به عراق چقدر است

حسینی:تاخیر گمرک در ارائه آمار صادرات، کار صادرکنندگان را سخت کرده است/بر اساس تعداد کامیون ها بازار عراق را تحلیل می کنیم

گروه بازرگانی بازارنیوز: سید حمید حسینی، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق در مراسم رونمایی از نرم افزار مسافرز اظهار کرد: ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد گردش مالی توریسم در کل جهان است و هم اکنون ۱۴ درصد اقتصاد جهانی و ۱۰ درصد اشتغال جهانی به توریسم است. ایران در سطح آسیا بهترین مسیر ترانزیت است، اما استفاده کافی از آن صورت نمی‌گیرد.

اگر سازمان های دولتی از سیستم بسته خارج شوند،در حوزه استارتاپ موفق خواهیم بود

وی افزود: بازار عراق هدف خوبی برای ایران است که در صورت سهل انگاری آن را از دست خواهیم داد. در خدمات مستقیم به مصرف کننده کار‌های خوبی انجام دادیم. اگر سازمان‌های دولتی از سیستم‌های بسته خارج شوند قطعا می‌توان موفقیت‌های خوبی در زمینه تجارت اپلیکیشن و استارتاپ‌ها در کشور‌های همسایه رقم زد.

دبیر مشترک اتاق ایران و عراق گفت: 45 درصد جمعیت کشور عراق زیر ۲۵ و ۶۵ درصد زیر ۳۰ سال است. به نظر می‌رسد عراق طی سال های آینده رشد جمعیت خوبی داشته باشد. عراق کشوری است که پول دارد، اما به خدمات نیز نیازمند است.

عراق نیازمند همه کالاهای تولیدی کشور ماست

او بیان کرد: در بازار بسیاری از کشورها،مثل قطر،نیاز به خدمات ندارند، فقط اجناس لاکچری می شود فروخت. تجارت اقلامی نظیر خاویار و زعفران ثمر بخش است، ولی کشوری مثل عراق نیازمند تمام کالا‌های تولیدی کشور ماست.

دبیر کل اتاق ایران و عراق بیان کرد: نزدیکی بیش از حد مردمان ایران به کشور عراق می‌تواند راهی مناسب برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی باشد.

با تلاش زیاد، مواد غذایی را به بازار عراق بازگرداندیم

حسینی به تشنج سال گذشته ارزی و بخشنامه‌ای دولت اشاره کرد و گفت: با نوسانات ارزی جایگاه برخی از کالا‌ها در بازار عراق متزلزل شد و ما با تلاش‌های بسیار زیادی مجدد اقلامی نظیر رب گوجه فرنگی و لبنیات ایرانی را به بازار عراق بازگرداندیم.

حسینی اظهار کرد: حضور هر چه بیشتر نرم افزاری در کشور مانند عراق بشدت به صرف ما است. اگر توانستیم راه حلی برای فروش نرم افزاری پیدا کنیم موفق‌تر از فروش فیزیکی است.

بر اساس تعداد کامیون ها بازار عراق را تحلیل می کنیم/تاخیر گمرک در ارائه آمار صادرات، کار صادرکنندگان را سخت کرده است

او بیان کرد: صادرات غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار بی نظیری است. بطور مثال عراقی‌ها نرم افزار حسابداری را خریداری می‌کنند، اما روش استفاده از آن را بخوبی نمی‌دانند در نهایت صادرات خدمات و آموزش‌های مهندسی می‌تواند برای کشور ما مفید واقع شود. عراق به علت جنگ از بسیار از خدمات آموزشی عقب افتاده است.

حسینی تاکید کرد: ایران فروشنده خط تولید اقلامی نظیر لبنیات و مواد غذایی به عراق است. روزانه ۳۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد عراق می‌شود و امیدواریم امسال اُفت سال گدشته را جبران کنیم.

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما این است که گمرک آمار صادرات به عراق را دیر به دیر منتشر می کند و ما نمی توانیم تحلیل کنیم میزان صادراتمان به عراق چقدر است.ما فقط آمار تعداد کامیون ها را داریم که بر اساس آن پیشبینی می کنیم صادراتمان به عراق به دلایلی کمتر از سال 2018 شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان