پزشکیان: به دو نماینده بازداشتی ظلم شده است!


پزشکیان: به دو نماینده بازداشتی ظلم شده است!

نایب رئیس مجلس در خصوص پرونده دو نماینده بازداشت شده در روز‌های اخیر گفت: به باور من، در حق این دو نفر ظلم شده است!

صراط:

نایب رئیس مجلس در خصوص پرونده دو نماینده بازداشت شده در روز‌های اخیر گفت: به باور من، در حق این دو نفر ظلم شده است!

به گزارش تابناک مسعود پزشکیان در رابطه با بازداشت دو نماینده:

* به باور من، در حق این دو نفر ظلم شده است. قوه قضاییه به جای اینکه دستگیر کند و آبروی فرد را ببرد، یک محاکمه علنی تشکیل دهد و اتهامات را مطرح و بعد هم حکم را بر اساس عدالت صادر کند.

* احمدی علیه قوه قضاییه سخنرانی داشته، شما بروید و کلیپ آن را پیدا کنید و ببینید. به نظر من، به خاطر همین نطق پدر او را درمی‌آورند.

* (در پاسخ به این که واقعا دلیل دستگیری وی این بوده است): من نمی‌دانم، اما اگر همه چیز شفاف بود، ذهن من اینگونه قضاوت نمی‌کرد. اگر عدالت درست اجرا شود، حتی اگر من خوشم هم نیاید آن را می‌پذیرم، ولی زمانی که این احساس وجود ندارد بحث تفاوت پیدا می‌کند.

* (در پاسخ به این که گفته می‌شود تعداد نمایندگان متخلف بیشتر از دو نفر است): به نظر من اصلا تخلفی رخ نداده و آنچه من می‌دانم، این است که خودروسازی سایپا اعلام کرده هر نمایندگی خودرو می‌خواهد ثبت نام و پول آن را به حساب سایپا واریز کند. نمایندگی‌ها نیز پول را به حساب ریخته اند، اما به یکی از نمایندگی‌ها خودرو تحویل نمی‌شده و این‌ها نیز اعتراض کرده اند که چرا به بقیه نمایندگی‌ها خودرو داده اید، ولی به این نمایندگی نمی‌دهید. الان همین موضوع شده کارچاق‌کنی نماینده ها، در حالی که بیشتر نماینده‌ها معمولا از این توصیه‌ها می‌کنند. هر نماینده‌ای برای اینکه کار پیش برود توصیه‌هایی را به شرکت‌ها می‌کنند، اما فقط مورد این‌ها شده است کارچاق کنی!

* اعتقاد من این است که نمی‌شود هر وقت دلمان بخواهد، نماینده‌ای را بازداشت کنند و در روز تعطیل بفرستند زندان. نماینده که نمی‌خواهد از کشور فرار کند. آخرش را هم خواهید دید که چیزی از آن درنخواهد آمد. به نظر من، این برخورد‌ها منطقی نیست و منجر به از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی به مجلس و دولت و کلیت نظام می‌شود.

* لاریجانی به موضوع ورود و در این باره صحبت کرده است؛ اما از اینکه تا چه اندازه ورود داشته و چه مطالبی گفته شده، خبری ندارم. از نظر قانونی، باید بازداشت نماینده ‌ها به مجلس اطلاع داده می‌شد و به جای بازداشت هر زمان که دادگاه تشکیل می‌شود، به این افراد گفته می‌شد که به دادگاه بروند. این افراد مجرم فراری نیستند و قطعا می‌رفتند به مجلس و از خود دفاع می‌کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا