به گزارش افکارنیوز،

نشانه‌های این نوع مسمومیت بی‌حالی، اسهال، سرگیجه، استفراغ و تب است و برای پیشگیری از آن باید مواد غذایی را از جا‌های مطمئن تهیه و در نگهداریشان دقت کنیم. بیشتر مسمومیت‌های غذایی در اثر مصرف نادرست این غذا‌ها به وجود می‌آید:

اخبار اجتماعی-گوشت فاسد: عامل بیشتر مسمومیت‌های غذایی گوشت فاسد است. گوشت در هوای معمولی و گرم فاسد می‌شود. به علاوه نباید گوشتی را که در معرض هوای آزاد بوده و با مگس و حشرات دیگر تماس داشته را مصرف کرد. گوشت فاسد رنگ و بوی نامطبوع دارد.

خامه و شیرینی‌های خامه‌دار: مسمومیتبا خامه و مواد خامه‌دار هم زیاد اتفاق می‌افتد. در صورت امکان باید از خامه پاستوریزه شده استفاده کنیم و آن را مدت زیادی نگهداری نکنیم.

تخم مرغ: نشانه کهنگی تخم‌مرغ متعفن شدن آن است. باکتری‌ها روی سالاد‌های مخلوط با تخم‌مرغ هم رشد می‌کنند و بیشتر مسمومیت‌هایی که با خوردن بستنی ایجاد می‌شود، ناشی از تخم‌مرغ و خامه است.

شیر: شیر محیط مناسبی برای رشد میکروب است. شیر ممکن است از حیوان بیمار دوشیده شود یا موقع دوشیدن و حمل‌ونقل، آلوده و فاسد شده باشد. اگر شیر فاسد را بجوشانیم به صورت ژله در می‌آید یا به اصطلاح بریده می‌شود.