طرز تهیه مربای ریواس با طعم و مزه عالی


ریواس گیاهی از دسته هفت بندان بومی آسیا است که به طور طبیعی و دیمی رشد می کند و نیازی به آبیاری ندارد و در مناطق سرد و کوهپایه ای رشد می کند. ساقه گیاه ریواس که مزه ای ترش دارد در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود. لواشک، خورش ریواس، مربا، ترشی و شربت ریواس و… با استفاده از ساقه این گیاه تهیه می شوند. در این آموزش با طرز تهیه مربای ریواس خانگی و...

ریواس گیاهی از دسته هفت بندان بومی آسیا است که به طور طبیعی و دیمی رشد می کند و نیازی به آبیاری ندارد و در مناطق سرد و کوهپایه ای رشد می کند. ساقه گیاه ریواس که مزه ای ترش دارد در تهیه غذاهای مختلف به کار می رود. لواشک، خورش ریواس، مربا، ترشی و شربت ریواس و… با استفاده از ساقه این گیاه تهیه می شوند. در این آموزش با طرز تهیه مربای ریواس خانگی و ترش مزه آشنا خواهید شد.

مواد مورد نیاز برای تهیه مربای ریواس :

ساقه ریواس خرد شده : ۱ کیلو گرم آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری شکر : ۱ کیلو گرم چوب دارچین یا زنجبیل : یک تکه آب : ۱ پیمانه

طرز تهیه مربای ریواس

ابتدا ساقه ریواس که تمیز و خرد شده را به همراه آبلیمو و چوب دارچین یا زنجبیل درون قابلمه ای مناسب که ترجیحا از جنس مس باشد بریزید.شکر را روی مواد بریزید و مواد را جابه جا کنید و ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید پس از طی این زمان قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

طرز تهیه مربای ریواس با طعم و مزه عالی

طرز تهیه مربای ریواس با طعم و مزه عالی

شکری که روی مواد ریختید باعث می شود مواد کمی آب بیندازند، اگر مقداری آبی که مواد دارند مناسب نبود، ۱ پیمانه آب به آن اضافه کنید و شعله را کمی بیشتر کنید تا مربا قوام آید.زمانی که مربا به غلظت مناسب رسید، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.در انتها چوب دارچین یا زنجبیل را خارج کنید مربای آماده شده را در ظرف شیشه ای مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید

طرز تهیه مربای ریواس با طعم و مزه عالی

نکته مهم :

مناسب ترین ظرف برای تهیه مربای ریواس ظرف مسی است زیرا درون این ظرف رنگ و مزه مربا تغییری نمی کند پس از ظرف مسی، ظرف لعابی و پس از آن ظرف چدنی مناسب این کار است استفاده از ظرف تفلون و یا آلومینیومی برای تهیه مربای ریواس مناسب نیست زیرا مربا رنگ خوبی نمی گیرد.

طرز تهیه مربای ریواس با طعم و مزه عالی

خرسندیم با استفاده از طرز تهیه مربای ریواس, این مربای خوش رنگ را تهیه و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر