حشد الشعبی یک پهپاد را در شمال عراق ساقط کرد


حشد الشعبی یک پهپاد را در شمال عراق ساقط کرد

نیروهای الحشد الشعبی یک پهپاد شناسایی که بر فراز یکی از مقرهای این گروه در شمال عراق پرواز می‌کرد را ساقط کردند.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی از انهدام یک پهپاد شناسایی در استان نینوی در شمال عراق به دست نیروهای الحشد الشعبی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نتایج تحقیقات درباره انفجار انبار مهمات حشد الشعبی

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، نیروهای تیپ ۵۰ الحشد الشعبی، یک پهپاد را که به مقر آنها نزدیک شده بود را منهدم کردند.

پنجشنبه هفته گذشته نیز الحشد الشعبی از سرنگونی یک فروند پهپاد شناسایی و ناشناس بر فراز مقر تیپ ۱۲ در اطراف شهر بغداد خبر داد. یک روز پیش از آن «ابو مهدی المهندس» با اشاره به حوادث اخیر در پایگاههای الحشد الشعبی در عراق، گفته بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این حوادث قرار دارند.

حشد الشعبی یک پهپاد را در شمال عراق ساقط کرد

پایگاه هوایی «بلد» وابسته به الحشد الشعبی در استان صلاح‌الدین روز سه شنبه هفته گذشته دچار حریق شد و سپس چندین انفجار نیز در آنجا رخ داد؛ پس از این حادثه فضای سیاسی و امنیتی عراق بسیار متشنج شده و الحشد الشعبی نیز اعتقاد دارد که این حوادث کار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای با هشدار به آمریکا تأکید کرده است که هرگونه حمله و تعرض جدید به مقرهای عراقی، «پاسخ دندان‌شکن» الحشد الشعبی را در پی خواهد داشت.

اما مقامات رسمی عراقی نیز به این حملات واکنش نشان داده و روز جمعه گذشته شورای امنیت ملی عراق به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل جلسه داد و ضمن بررسی راههای تقویت پدافند هوایی عراق، بر حمایت از همه نهادهای نظامی از جمله الحشد الشعبی تأکید شد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا