8 علامت کبد آسیب دیده


وقتی کبد سالم است ، بیلی روبین را به راحتی از بین می برد کبد یک عضو فوق العاده مهم است که وظیفه بسیاری از عملکردها در بدن ما را بر عهده دارد – در صورت داشتن مشکل می تواند کشنده باشد. در حال حاضر ، حدود 5.5 میلیون آمریکایی از بیماری مزمن کبدی یا …

وقتی کبد سالم است ، بیلی روبین را به راحتی از بین می برد

کبد یک عضو فوق العاده مهم است که وظیفه بسیاری از عملکردها در بدن ما را بر عهده دارد – در صورت داشتن مشکل می تواند کشنده باشد. در حال حاضر ، حدود 5.5 میلیون آمریکایی از بیماری مزمن کبدی یا سیروز رنج می برند. بنابراین شناختن علائم آسیب کبدی برای هشدار دادن به شما در مورد این مسئله بسیار مهم است.

در این مطلب 8 علامت کبد آسیب دیده را گردآوری کرده ایم که نشان می دهد چرا باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

پوست و چشم زرد :

اگر این علامت را داشته باشید ، احتمالاً کبد شما دچار دردسر بزرگی خواهد شد. این بیماری به زردی معروف است که باعث ایجاد رنگدانه زرد در پوست ، سفیدی چشم ها و مخاط می شود. رنگ زرد به دلیل بیلی روبین زیاد است که دارای رنگدانه زرد-نارنجی است که در صفرا و کبد وجود دارد.

وقتی کبد سالم است ، بیلی روبین را به راحتی از بین می برد. اما اگر به شدت آسیب دیده باشد ، به معنای واقعی کلمه زرد می شوید.

ممکن است احساس خستگی کنید:

این فقط خستگی اساسی نیست بلکه چیز دیگری است. خستگی با کمبود انرژی روحی و جسمی مشخص می شود. شما انگیزه انجام هر کاری را ندارید. بعضی اوقات شما فقط صبح می توانید احساس خستگی کنید و با از خواب بلند شدن از رختخواب احساس شکنجه می کنید. بارهای دیگر می توانید آن را در کل روز احساس کنید.

آنژیوم عنکبوتی می تواند نشانه بیماری کبد باشد

ممکن است تورم شکمی داشته باشید:

تورم شکم می تواند یکی از علائم ناراحت کننده ای که باعث درد می شود باشد. این اتفاق می افتد که مایعات در شکم حفظ شود. در بعضی موارد ، شکم شما می تواند آنقدر ورم کند که به نظر می رسد باردار هستید. همچنین ممکن است پاها و مچ پا متورم شود.

4- ممکن است کمبود اشتها و کاهش وزن داشته باشید:

معمولاً پزشکان این مسئله را بیش از 10٪ کاهش وزن تعریف می کنند. چنین شرایطی می تواند به تورم شکم نیز وصل شود. وقتی بسیار نفخ دارید،میل به غذا خوردن ندارید.

خوردن غذا بسیار دشوار است زیرا هر بار ممکن است احساس درد کنید.

5- ممکن است متوجه آنژیوم عنکبوتی روی پوست خود شوید:

آنژیوم عنکبوتی مانند شبکه ای از شریان های کوچک و گشاد شده واقع شده است که بسیار نزدیک به سطح پوست قرار دارند. اگر آنها را در نیمه فوقانی قفسه سینه ، دست ها ، گردن و صورت پیدا کنید ، می تواند نشانه بیماری کبد باشد.

تورم شکم می تواند یکی از علائم ناراحت کننده ای که باعث درد می شود باشد

ممکن است کبودی روی بدن پیدا کنید:

اگر کبد آسیب دیده دارید، تولید پروتئین متوقف می شود یا کندتر می شود. باعث لخته شدن خون می شود. به همین دلیل افرادی که آسیب کبدی دارند ، راحت تر از یک فرد سالم خونریزی یا کبود می شوند.

ممکن است ادرار شما رنگ تیره داشته باشد:

رنگ ادرار می توانند متفاوت باشند اما به طور کلی ، رنگ ادرار شما تیره تر از حد معمول به نظر می رسد. ممکن است رنگ قهوه ای ، نارنجی تیره یا کهربایی را تجربه کنید. به دلیل همان بیلی روبین اضافی در کبد اتفاق می افتد که نمی تواند آن را تجزیه کند.

8- ممکن است احساس خارش کنید:

البته هرکسی ممکن است گاهی احساس خارش کند! اما در مواردی که کبد شما دچار مشکل می شود ، ممکن است پوست خارش بیشتری داشته باشد که موضعی تر است. این به دلیل سموم اتفاق می افتد که کبد دیگر نمی تواند آن را فیلتر کند. هنگامی که بدن شما بسیار مسموم است ، ممکن است احساس خارش شدید بخصوص در شب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید