طبع نشاسته سرد است یا گرم ؟


نشاسته از ساقه و دانه گیاهانی مانند ذرت، گندم و سیب‌زمینی به دست می‌آید. از نشاسته استفاده‌های بسیاری می‌کنیم، برای مثال این ماده غذایی در تهیه مسقطی، باسلوق و… استفاده می‌شود. استفاده زیاد از این ماده غذایی باعث می‌شود این سوالات مطرح می‌شود که طبع نشاسته سرد است یا گرم؟ مصلح نشاسته چیست؟ اگر این …

نشاسته از ساقه و دانه گیاهانی مانند ذرت، گندم و سیب‌زمینی به دست می‌آید. از نشاسته استفاده‌های بسیاری می‌کنیم، برای مثال این ماده غذایی در تهیه مسقطی، باسلوق و… استفاده می‌شود. استفاده زیاد از این ماده غذایی باعث می‌شود این سوالات مطرح می‌شود که طبع نشاسته سرد است یا گرم؟ مصلح نشاسته چیست؟ اگر این پرسش‌ها ذهن شما را نیز مشغول کرده است با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم طبع و مصلح‌های نشاسته را معرفی کنیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

طبع نشاسته سرد است یا گرم ؟
کدام موادغذایی مصلح نشاسته هستند؟
نشاسته چه خواصی دارد؟
طبع نشاسته سرد است یا گرم ؟
طبع نشاسته سرد و خشک می‌باشد. این مساله برای کسانی که مزاج سرد بلغمی یا سوداوی دارند بسیار مهم است زیرا مصرف آن بدون مصلح باعث بهم ریختن تعادل مزاجی می‌شود. از آنجا که نشاسته در بسیاری از مواد اعم از برنج، نان، ماکارانی، حبوبات و غیره به وفور یافت می‌شود. توصیه می‌کنیم که رژیم متعادلی در مصرف نشاسته و کربوهیدرات داشته باشید.

کدام موادغذایی مصلح نشاسته هستند؟
مصلح ماده‌ای خوراکی است که همراه با غذای مورد نظر میل می‌شود و طبعی مخالف غذا دارد تا موجب تعدیل در مزاج شود. مصرف نشاسته با مصلح خود باعث می‌شود که هضم آن در معده راحت‌تر شود. کرفس، میخک و شیرینی‌های طبیعی نظیر عسل، خرما، شیره انگور از مهم‌ترین مصلح‌های نشاسته به شمار می‌روند. شما می‌توانید از این مواد در هنگام طبخ یا سرو موادغذایی حاوی نشاسته استفاده کنید.

نشاسته چه خواصی دارد؟
نشاسته دارای خواص بی‌نظیری است. برخلاف باور عموم مردم درباره نشاسته این ماده چاق کننده نیست و خواص زیادی برای بدن دارد. مهمترین خواص نشاسته برای بدن عبارت است از:

احساس سیری برای چندین ساعت و در نتیجه کاهش وزن
کاهش کلسترول
کنترل قند خون
درمان اسهال و تقویت سیستم گوارش
درمان سرفه و گلودرد
درمان یبوست
رفع گرفتگی صدا
به علاوه از ماسک نشاسته نیز برای روشن شدن پوست می‌توان استفاده کرد. این ماسک می‎‌تواند پوستی شفاف و فاقد آلودگی را برای شما به ارمغان آورد. به علاوه نشاسته کمک بسیاری به پرپشت شدن موها می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی