در هفتمین محفل طنز نارنجک از شاعران بازنشسته تقدیر شد


در هفتمین محفل طنز نارنجک از شاعران بازنشسته تقدیر شد

هفتمین محفل شعر طنز نارنجک با موضوع ویژه مشکلات بازنشستگان و با تقدیر جمعی از شاعران بازنشسته خراسانی به همت دفتر شعر حوزه هنری خراسان... ادامه مطلب... نوشته در هفتمین محفل طنز نارنجک از شاعران بازنشسته تقدیر شد اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

هفتمین محفل شعر طنز نارنجک با موضوع ویژه مشکلات بازنشستگان و با تقدیر جمعی از شاعران بازنشسته خراسانی به همت دفتر شعر حوزه هنری خراسان رضوی در سینما هویزه مشهد برگزار شد.

تقدیر از شاعران بازنشسته

به گزارش شیرین طنز، به نقل از واحد خبر روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی، هفتمین محفل شعر طنز نارنجک به مناسبت هفته دولت با موضوع نقد دولت به ویژه در رابطه با مشکلات بازنشستگان و با حضور استاد پرویز روحبخش و جمعی دیگر طنزسرایان خراسانی به همت حوزه هنری خراسان رضوی در سینما هویزه مشهد برگزار شد.

در این برنامه، استاد پرویز روحبخش از پیشکسوتان و افتخارات طنز خراسان درباره چگونگی ورودش به وادی شعر و ادبیات گفت: دبیر ادبیاتم در کلاس سوم دبیرستان نمره انشایم را ۱۹ می‌داد و می‌گفت اگر ۲۰ میخواهی کلمه‌ها و ترکیب‌ها تازه کتاب را بنویس و حفظ کن و همین خواندن‌ها و نوشتن‌ها زمینه آشنایی من با اخوان ثالث، نصرت رحمانی، فروغ فرخزاد، ایرج میرزا و… فراهم کرد و پس از آن فعالیتم در این عرصه را با خبرنگاری دبیرستانی نشریات اطلاعات، طنزپردازی در روزنامه دیواری دبیرستان شهریار و گویندگی در برنامه نوجوان رادیو و بعدها حضور در برنامه شب چراغ ادبی تلویزیون، همکاری با نشریه گل آقا و نگارش کتاب‌های مثل «نوشخند»، «شطحیات کارمند الشعرا و غزلواره‌های مهتاب الادبا»، «قند مکرر»، «جلوه دوست» و… دنبال کردم.

وی در ادامه، قطعه شعری کوتاه درباره بازنشستگان که ۲۰ پیش در نشریه گل آقا به چاپ رسانده بود را برای حضار خواند:

در کوچه دخل من نوشته بن بست

در کوچه خرج پای مخلص بشکست

امروز که شاغلم چه وضعی دارم

ای وای ز روزی که شوم بازنشست

هفتمین محفل طنز نارنجک با اجرای مصطفی صاحبی و شعرخوانی جمعی از طنازان خراسانی از جمله فرامرز اکبری، هاشم پاسدار، عالیه رجبی، مجتبی فدایی، محمد رضایی، برهان طبسی، نوید کریمی، محمد حسین رحیمی، دلیری صالح، محمد نیک و مهدی خداپرست ادامه یافت.

عمده اشعار این شب شعر به نقد دولت با بیانی طنازانه به ویژه در مورد مدیران بازنشسته‌‌ چسبیده به میز مدیریت، مشکلات بازنشستگان، جوان‌گرایی، طرح تحول سلامت، مسکن مهر و… اختصاص داشت که با استقبال مخاطبان همراه بود.

در پایان تقدیر از جمعی از شاعران بازنشسته خراسان و پذیرایی از حضار با شیرینی نارنجک حسن ختام این محفل طنز ادبی بود.

در ادامه بخش‌هایی از برخی اشعار این شب شعر میخوانید:

بخور بخور شده معضل برای تنبلی اش

برای آن بدن کم توان و هیکلی‌اش

بدون شک شده همراه با پرستوها

اگر جدا شده باشد ز میز صیقلی‌اش

محمدحسین رحیمی

***

دیدی تو اگر ساکت و مبهوت، نشسته

با حفظ سِمَت خسته و فرتوت، نشسته

از موقع پاشیدنِ طاغوت نشسته

تا لحظه‌ی آوردنِ تابوت نشسته

چون تا نشود مُردن اش احراز نشسته ست

مدیونی اگر فکر کنی بازنشسته‌ست

مهدی خدا پرست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر