خسارت آبگیری بدون هماهنگی سد گتوند/ مسئولیت به دوش توسعه منابع آب و نیرو انداخته شد


خسارت آبگیری بدون هماهنگی سد گتوند/ مسئولیت به دوش توسعه منابع آب و نیرو انداخته شد

درحالی از سه روز گذشته روستاهای تابعه مسجد سلیمان به دلیل عدم هماهنگی در آبگیری سد گتوند به زیر آب رفته که وزیر نیرو از خسارات به بار آمده اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری وزیر نیرو طی نشست خبری به سوالات برخی از خبرنگاران پاسخ داد. وی در جواب سوال اینکه چرا سد گتوند بدون اطلاع و هماهنگی آبگیری شده و به همین دلیل خساراتی به مناطق پایین‌دست وارد آورده است، گفت: در حال حاضر اطلاعی در این خصوص ندارم و‌ در ادامه با کسب اطلاع از مدیر توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: در پی آبگیری سد گتوند، چند واحد مسکونی در پایین دست و تعدادی احشام این مناطق دچار خسارت شدند.

وی در ادامه افزود: البته مسئولیت این حادثه و خسارت‌های ناشی از آن بر عهده معاونت توسعه آب و نیروی ایران است.

گفتنی است سه روز پیش روستاهای «پرنوشته» و «تلخاب تاجدین» از توابع مسجدسلیمان با آبگیری مجدد سد گتوند زیر آب رفته و اهالی آنها آواره شده اند.

نکته دیگر اینکه به گفته روستائیان هیچ نهاد مسئولی به آن ها درباره آبگرفتگی هشدار نداده و همه وسایل‌شان زیر آب مانده است.

سد گتوند بلندترین و آخرین سد بر روی رودخانه کارون، در ۱۰ کیلومتری شهر گتوند در خوزستان است که مرداد سال ۹۰ آبگیری را آغاز کرد. دریاچه این سد در محدوده شهرستان های لالی و مسجدسلیمان، باعث شده که ۴۱ روستا در آبگیری سد پیش از این به زیر آب برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت