افتتاح 200 میلیارد تومان طرح، رهاورد سفر استاندار فارس به داراب


افتتاح 200 میلیارد تومان طرح، رهاورد سفر استاندار فارس به داراب

شیراز- ایرنا- سفر روز یکشنبه استاندار فارس به شهرستان داراب با دومین روز هفته دولت همزمان بود،‌ سفری که طی آن 40 طرح با اعتباری افزون بر 200 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

استاندار فارس که سفر خود را با حضور در گلزار شهدای داراب و ادای احترام به مقام والای شهدا آغاز کرد،‌ در سخنانی در آیین افتتاح طرح‌های این شهرستان گفت:‌ هفته دولت فرصت مغتنمی است که فرزندان ملت در دستگاه های اجرایی، ‌تلاش‌های خود برای خدمات رسانی به مردم را معرفی کنند و به اطلاع مردم برسانند که این امر زمینه ساز تقویت امید و شادکامی مردم خواهد شد.

عنایت الله رحیمی افزود:‌ ۴۰ طرحی که امروز در شهرستان داراب به بهره‌برداری رسید علاوه بر طرح‌هایی است که از دهه فجر ۹۷ تاکنون افتتاح شده است و حتما طرح‌هایی نیز تا پایان امسال در این شهرستان به مرحله‌ بهره‌برداری خواهد رسید و در افزایش رفاه و آسایش مردم منطقه اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به طرح انتظارات در زمینه اجرای برخی طرح‌ها در شهرستان داراب گفت:‌ توقعات بجا است اما باید به محدودیت ها و مقدورات دولت توجه کرد و وضعیت اقتصادی و بودجه ای کشور را نیز در نظر گرفت؛‌ حتما درچارچوب مقدورات، توجه ویژه‌ای به داراب خواهد شد.

استاندار فارس تخصیص اعتبارات به مناطق کمتر برخوردار استان فارس و توزیع مناسب بودجه را از اهداف دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: اشتغالزایی و توسعه زیرساخت های مهم از اولویت های استان است.

در این آیین،‌ ۴۰ پروژه با اعتبار افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف عمران شهری، راه، ورزش و جوانان، آبخیزداری، بهداشت و درمان و ... به بهره‌برداری رسید.

خانه جوان داراب از طرح‌هایی بود که روز یکشنبه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید. این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

میزان اعتبار هزینه شده در اجرای طرح آسفالت ۱۸۰ هزار مترمربع معابر شهری داراب نیز چهار میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان اعلام شد.

قطعه دوم بزرگراه داراب - جنت شهر به طول ۱۰ کیلومتر نیز در این آیین به صورت رسمی افتتاح شد که برای این طرح راه‌سازی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

افتتاح 200 میلیارد تومان طرح، رهاورد سفر استاندار فارس به دارابسد خاکی آبخیزداری و حفاظت خاک زیرحوزه سد خسویه داراب در مدت یکسال ساخته شده است

سدی برای حفاظت مردم از سیلاب

سد خاکی آبخیزداری و حفاظت خاک زیرحوزه سد خسویه داراب نیز با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

ارتفاع این سد آبخیزداری هفت متر و طول تاج ۸۹۶ متر و عرض تاج پنج متر است که از جمله طرح‌های بزرگ اجراشده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه منابع طبیعی استان فارس است.

به گفته مدیران منابع طبیعی استان،‌این سد از نوع خاکی همگن با حجم آبگیری سه میلیون متر مکعب و مساحت حوزه ۱۴ هزار هکتار در مدت یکسال ساخته شده است.

کنترل سیلاب ورودی به روستاهای زیردست سد و جلوگیری از فرونشست زمین دشت زیردست از اهداف ساخت این سد اعلام شده است.

افتتاح 200 میلیارد تومان طرح، رهاورد سفر استاندار فارس به داراب

همچنین فاز اول گلخانه پنج هکتاری دادگر با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اشتغالزایی شهرستان داراب و ۶۰۰ میلیون تومان آورده سرمایه گذار به بهره برداری رسید.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.

دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

بنا بر اعلام استاندار فارس، طی هفته دولت ۸۲۱ پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ شهرستان این استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

۹۸۸۲/ ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی