راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه گناباد ضروری است


راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه گناباد ضروری است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: با توجه به ظرفیت های اقتصادی و موقعیت جغرافیایی این شهرستان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی حلقه مفقوده و ضرورت توسعه و رونق اقتصادی منطقه و نقش آفرینی بیشتر گناباد در توسعه استان خراسان رضوی و کشور است.

حامد قربانی روز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به پیگیری های مسئولان گناباد طی سنوات گذشته برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان افزود: با توجه به اجرای طرح های مهمی مانند ساخت خط ریلی یونسی به گناباد به عنوان قطعه نخست راه آهن مشهد به زاهدان و چابهار و فرودگاه در دست ساخت گناباد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مکمل توسعه و رونق اقتصادی منطقه است.

وی اضافه کرد: به تازگی پیگیری های مستمری از مسئولان مربوطه برای سرعت بخشی در تحقق این مهم انجام شد ولی به دلیل نبود زیرساخت های لازم هنوز این مساله عملیاتی نشده است.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی چندی قبل از تصویب کلیات طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قوچان و خواف و طرح منطقه ویژه اقتصادی گناباد و تربت حیدریه که پیشنهادی از سوی نمایندگان این دو شهرستان بوده در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فرماندار گناباد در خصوص کندی روند اجرای طرح مثلث اقتصادی در گناباد گفت: بنیاد ابرار وابسته به اتاق بازرگانی،صنایع و معادن خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی بخش مرکزی این شهرستان فعالیت دارد که به دلیل کمبود منابع اقتصادی تاکنون تحرک قابل قبولی در اجرای مفاد اجرایی مثلت اقتصادی انجام نداده و تنها بانک قرض الحسنه رسالت معین اقتصادی بخش کاخک گناباد اقدامات خوبی در دست اجرا دارد و با تعدادی معین اقتصادی دیگر در این شهرستان در حال مذاکره هستیم.

قربانی با اشاره به تردد خودروهای سنگین در جاده گناباد به خواف و تناسب نداشتن آن با حجم ترافیک وسائل نقلیه به واسطه روستایی بودن این جاده گفت: پیگیریهایی توسط مسئولان مرتبط و وزارت راه و شهرسازی برای ارتقاء این جاده به محور مواصلاتی درجه سه و دو در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به گستردگی جاده های مواصلاتی گناباد بیشتر اعتبار این بخش صرف نگهداری راه ها می شود و لزوم توجه بیشتر مسئولان به تخصیص اعتبار برای ساخت و تکمیل محور مواصلاتی گناباد به خواف ضروری است و با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه سنگین در پنج کیلومتر ابتدایی این مسیر تعدادی سرعت گیر نصب شده که در کاهش تصادفات و سوانح جاده ای نقش زیادی داشته است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان