یک واحد آموزشی خیرساز در بوکان به بهره‌برداری رسید


یک واحد آموزشی خیرساز در بوکان به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- یک واحد آموزشی خیرساز روستایی، امروز/یکشنبه/ در روستای «کانی‌الله سیده» بخش سیمینه شهرستان بوکان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش بوکان در آیین بهره‌برداری از این مدرسه روستایی که با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از خیران این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این واحد آموزشی که در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و با ۱۰۰ مترمربع زیربنا احداث شده است، دارای یک کلاس درس، دفتر و آبدارخانه است.

سلیمان مام‌عزیزی افزود: این مدرسه به همت مجمع خیران مدرسه‌ساز و خانواده خیر مدرسه‌ساز بوکانی به نام «سلطان‌نژاد» و با صرف یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال احداث شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحد آموزشی که پنجمین مدرسه روستایی بهره برداری شده از ابتدای سال تحصیلی جاری در این شهرستان است زمینه تحصیل ۶ نفر از دانش‌آموزان این روستا از فضای استاندارد آموزشی فراهم شد.

وی گفت: در سالجاری ۵۰ کلاس درس در این شهرستان در دست ساخت است که از این تعداد ۱۷ کلاس درس در قالب ۶ مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در حال ساخت است.

مام عزیزی اظهار داشت: در سالجاری علاوه بر مدارس خیرساز، پنج واحد آموزشی دیگر نیز با ۳۳ کلاس درس توسط اعتبارات دولتی در حال ساخت است که به مرور این مدارس نیز آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در این شهرستان تنها ۲۶ روستا فاقد مدرسه جدید با استاندارهای لازم هستند که این روستاها نیز تلاش می‌شود با کمک دولت و خیران بازسازی و استاندارسازی شود.

روستای کانی‌الله سیده در ۲۹ کیلومتری بوکان در مسیر جاده بوکان به شاهین‌دژ قرار دارد.

۱۳ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی طی هفته دولت در مجموع با ۶۴۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

در طول این هفته همچنین عملیات اجرایی ۱۲ طرح در مجموع با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و کشاورزی نیز در این شهرستان شروع می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و محمدجواد باهنر (نخست وزیر) ۲ دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط