مهلت 48 ساعته ثبت اطلاعات مشترکان برق برای حذف قبض‌های کاغذی


مهلت 48 ساعته ثبت اطلاعات مشترکان برق برای حذف قبض‌های کاغذی

قرار است از 15 شهریور ماه امسال قبض‌های کاغذی برق حذف شوند تا در هزینه اضافی صدور تمام قبوض که سالانه به حدود 1440 میلیارد تومان می‌رسد، صرفه‌جویی شود. به همین دلیل کلیه مشترکان باید اطلاعات کاربری خود را در سامانه‌های برق و مخابرات تکمیل کنند. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، امروز در پیامکی به مشترکان خود اعلام کرد...

مهلت 48 ساعته ثبت اطلاعات مشترکان برق برای حذف قبض‌های کاغذی
قرار است از ۱۵ شهریور ماه امسال قبض‌های کاغذی برق حذف شوند تا در هزینه اضافی صدور تمام قبوض که سالانه به حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان می‌رسد، صرفه‌جویی شود. به همین دلیل کلیه مشترکان باید اطلاعات کاربری خود را در سامانه‌های برق و مخابرات تکمیل کنند.
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، امروز در پیامکی به مشترکان خود اعلام کرد که از ۱۵ شهریور ماه سال جاری صورتحساب برق دیگر به صورت کاغذی صادر نخواهد شد. بنابراین مشترکانی که می‌خواهند صورت حساب خود را از طریق پیامک یا الکترونیکی دریافت کنند باید تا ۴۸ ساعت آینده، *۱*شناسه قبض# که همان کد ۱۳ رقمی در زیر صورت حساب است را به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند.
در همین رابطه مدتی قبل «غلامرضا رخشانی‌مهر» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اعلام کرد از مهرماه دیگر هیچ قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد و این اقدام در کشور موجب صرفه جویی ۱۵۰ میلیارد تومانی در سال خواهد شد.
مهلت 48 ساعته ثبت اطلاعات مشترکان برق برای حذف قبض‌های کاغذی
گفتنی‌ست ۳۵ میلیون کنتور برق و حدود همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز وجود دارد که به گفته وزیر ارتباطات اعلام کرد صدور قبض آنها سالانه حدود ۱۴۴۰ میلیارد تومان هزینه درپی دارد و حفظ این رقم در شرایط ویژه اقتصادی کشور ضروری و متعلق به مردم است. به همین دلیل هم طرح قبض سبز از ۱۹ خرداد ماه توسط وزیر نیرو آغاز شد تا به مرور زمان قبض‌های کاغذی حذف و اطلاعات آنها به صورت پیامک و سایر درگاه‌ها مانند همراه برق و… به اطلاع مشترک برسد.
اینطور به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد این قبوض را به گوشی همراه شهروندان ارسال کند و نسخه دیجیتالی آن را در کارپوشه ایرانیان قرار دهد. یا آنکه به‌صورت پیامکی یا اپلیکیشن‌ دولت همراه و سایر اپ‌هایی که خدمات پرداخت را انجام می‌دهند، به مشترک اطلاع داده شود که قبض‌شان آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور