کیک قهوه دارچینی عصرانه‌ای دلچسب


کیک قهوه دارچینی عصرانه‌ای دلچسب

کیک قهوه دارچینی از دو ماده خوشبو و معطر بهره می‌گیرد و به همین دلیل می‌تواند جزو انتخاب‌های خوب باشد.

کیک قهوه دارچینی عصرانه‌ای دلچسب
کیک قهوه دارچینی از دو ماده خوشبو و معطر بهره می‌گیرد و به همین دلیل می‌تواند جزو انتخاب‌های خوب باشد. بافت این کیک بسیار عالی است. طعم دارچین و وانیل هر دو با هم به غنای عطر آن می‌افزایند. اگر دلتان یک کیک با طبعی گرم برای صبحانه می‌خواهد، می‌توانید این کیک را امتحان کنید. نام این کیک قهوه دارچینی است یعنی همانند کیک چای که یک کیک عصرانه است و با چای سرو می‌شود، برای صبحانه و همراه با قهوه سرو می‌شود نه اینکه در آن قهوه بریزند.

مواد لازم

کره: ۱ پیمانه، نرم شده
شکر: ۲ و ۳/۴ پیمانه
تخم‌مرغ: ۴ عدد
اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
آرد: ۳ پیمانه
جوش‌شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
پودر دارچین: ۲ قاشق چای‌خوری
گردو: ۱/۲ پیمانه
خامه ترش: ۲ پیمانه
پودر دارچین: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

۱. در کاسه‌ای بزرگ، کره و ۲ پیمانه شکر را با هم بزنید تا زمانی که سبک و لطیف شود. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید به این صورت که هر بار یکی از آن‌ها را اضافه کنید و بلافاصله با همزن بزنید. وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید.

۲. آرد، جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. این مواد را هم به صورت بخش‌های جداگانه بریزید و هر بار که مقداری از آن را داخل مخلوط کره می‌ریزید، مقداری هم خامه ترش بریزید و هر بار بهم بزنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که همه مواد با هم مخلوط شوند. مواد را خوب مخلوط کنید.

۳. قالب میان تهی را انتخاب کنید. قالب را چرب کرده سپس یک سوم مواد را داخل قالب بریزید. دارچین، گردو و باقیمانده شکر را با هم مخلوط کنید؛ روی یک سوم خمیر داخل قالب بریزید. این کار را در مورد لایه دوم هم تکرار کنید.

۴. قالب را در فری گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه به مدت ۶۰ تا ۶۵ دقیقه قرار دهید. پیش از بیرون آوردن، کیک را با خلال دندان تست کنید.

۵. پس از پخت کامل کیک و قبل از خارج کردن آن از قالب، به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید خنک شود سپس از داخل قالب خارج کرده و بگذارید به طور کامل خنک شود.
منبع:برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...