کاهش 7درصدی آمار طلاق در جیرفت/ پرونده های خانواده جزو پر چالش ترین پرونده هایی دستگاه قضائی 


کاهش 7درصدی آمار طلاق در جیرفت/ پرونده های خانواده جزو پر چالش ترین پرونده هایی دستگاه قضائی 

حسین شکوهی، گفت: طی 5 ماه ابتدای سال جاری آمار طلاق در شهرستان جیرفت نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش 7درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، نشستی با موضوع "ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش های هنگام ازدواج با حضور تعدادی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

« حسین شکوهی نسب » ، در این نشست، گفت: پرونده های خانواده جزو پر چالش ترین پرونده هایی هستند که در سیستم قضائی مطرح می شوند زیرا در کنار آن چندین پرونده قضایی اعم از حقوقی و کیفری تشکیل می شود.
رئیس حوزه قضایی شهرستان جیرفت، با اشاره به این مطلب که زنگ خطر جدی در بحث آسیب های اجتماعی و خانواده به صدا در آمده است، افزود: امروزه اگر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شخصا، ایشان به موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و مسائل مربوط به حوزه خانواده ورود می کند نشانه اهمیت موضوع است .
رئیس شعبه اول دادگاه خانواده در جیرفت، خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن چشم دوخته اند همین موضوع آسیب های اجتماعی است.
وی، بر استمرار این جلسه هاتاکید کرد و بیان داشت: بایستی در عمل در جهت کاهش دعاوی و اختلافات خانوادگی تلاش کنیم و صرف برگزاری جلسه و نوشتن مصوبه برروی کاغذ ملاک نیست.
شکوهی نسب، بخشی از آسیب های اجتماعی را مربوط به اثرات سوء فضای مجازی و عدم توجه لازم و کافی خانواده ها بر فرزندان دانست و گفت:تمامی مسئولان و خانواده ها بایستی در جهت کاهش آسیب ها در جامعه آستین همت بالا بزنند و وارد میدان شوند.
این قاضی دادگاه خانواده، خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عظیمی از پرونده های طلاق مربوط به عدم اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر است.
این مقام قضائی، با بیان این مطلب که بهترین مشاوره برای کاهش آمار طلاق، مشاوره های قبل از ازدواج است، عنوان داشت: متأسفانه آنچه در قانون آمده بیشتر تمرکز بر مشاوره برای طلاق، داوری برای طلاق، ارجاع به مراکز مشاوره برای طلاق است، چرا نباید مشاوره قبل از ازدواج داشته باشیم؟ تا جوانان نسبت به مهارت های زندگی آموزش لازم را فرا گیرند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی