واشنگتن و مأموریت غیرممکن به زانو درآوردن ایران: مقاله «محمد عیاش» در العربی الجدید


واشنگتن و مأموریت غیرممکن به زانو درآوردن ایران: مقاله «محمد عیاش» در العربی الجدید

شفقنا- روزنامه «العربی الجدید» روز یکشنبه نوشت: جهان هر روز در حال تغییر است اما آمریکا اصرار دارد تغییر و تحولات را نادیده بگیرد و از ابزارهای منسوخ علیه مخالفان دیدگاهها و استراتژی خود استفاده کند در حالی که تاریخ مصرف سیاست تهدیدی که واشنگتن در پیش می گیرد، گذشته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «محمد عیاش» تحلیلگر برجسته […]

واشنگتن و مأموریت غیرممکن به زانو درآوردن ایران: مقاله «محمد عیاش» در العربی الجدید

شفقنا- روزنامه «العربی الجدید» روز یکشنبه نوشت: جهان هر روز در حال تغییر است اما آمریکا اصرار دارد تغییر و تحولات را نادیده بگیرد و از ابزارهای منسوخ علیه مخالفان دیدگاهها و استراتژی خود استفاده کند در حالی که تاریخ مصرف سیاست تهدیدی که واشنگتن در پیش می گیرد، گذشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، «محمد عیاش» تحلیلگر برجسته فلسطینی با بیان این مطلب در روزنامه «العربی الجدید» نوشت: واقعیت های سرسختی وجود دارد که هیچ کشوری حتی کشوری به قدرت آمریکا هم نمی تواند آن را نادیده بگیرد؛ جمهوری اسلامی ایران از آسمان نیفتاده است و ممکن است ریشه های آن از طرف مقابل کره زمین پدیدار شود. اما ریشه های آمریکا معروف است که چگونه میلیون ها سرخ پوست را قتل عام و فجیع ترین اشغالگری و استعمارگری کره زمین را برپا کرد.

نویسنده ادامه داد: صخره مقاومت ایران در برابر استعمار و استکبار آمریکا، در جبهه داخلی مستحکم و غیرقابل نفوذ آن نهفته است؛ این موضوع، مورد منحصر به فردی است که برای جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و نقطه ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: موفقیت ایران در شناخت موقعیت ها و مواضع و موفقیت این کشور در روابط و ائتلافهایی که اتخاذ می کند، دونالد ترامپ را که بارها برای ایجاد شکاف در جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده، به شدت نگران کرده است. سریال عقب نشینی پی در پی آمریکا، به جمهوری اسلامی برای مقاومت و انتقال از رویکرد دفاع به حمله اکسیژن اضافی می دهد و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم اولین نشانه های این موضوع است اما آخرینشان نیست.

عیاش در ادامه نوشت: در مورد طرف مقابل ایران باید گفت که توازن سیاست، برنامه ریزی و سازماندگی متحدان به هم خورده و این موضوع چه در زمینه ائتلاف با واشنگتن که از شاهزادگان اخاذی می کند و چه بین دیگر متحدان مختل شده است؛ اختلالی که خود را در قالب نشست های فوق العاده، عقب نشینی های ناگهانی از یمن، رهاسازی متحد سعودی در نبرد و تحولات جدید یمن خود را نشان می دهد؛ تحولاتی که به زودی در برابر همه کسانی که به هدف هژمونی به این کشور آمده اند، منفجر خواهد شد.

وی یادآور شد: هنگامی که واشنگتن تصمیم می گیرد به آب های خلیج(فارس) ناوهای جنگی بفرستد، و از متحدانش می خواهد که از تحرکاتش تقلید کنند، و ۶۰ کشور را به بهانه محافظت از دریانوردی، صدور نفت و غیره به آب های منطقه فرامی خواند، در این صورت، ناتوانی آمریکا را از رویارویی با تهدیدهای ایران یادآور می شویم زیرا آوردن ناوهای تهاجمی بیشتر به منطقه، باعث بیشتر شدن هزینه ها برای کشورهای صادر کننده و وارد کننده نفت می شود و این باعث ایجاد خلل در تراز سود می گردد.

عیاش خاطرنشان کرد: ترامپ به تهدیدهای مشروع ایران با جدیت نگاه می کند در حالی که یک چشمش به انتخابات آتی ریاست جمهوری است و در نتیجه فعالیت ها و رفتارهایش به بازنگری نیاز دارد علی الخصوص در داخل کابینه اش که حداقل هر ماه یک نفر در اعتراض به گستاخی، نسنجیدگی و بی تجربگی اش کناره گیری می کند. از طرف دیگر واشنگتن پس از جنایت هولناک تگزاس، با نوعی نگرانی از ناامنی مواجه است که به احتمال زیاد ناشی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه چهار نماینده زن حاضر در کنگره و دعوت آنها به بازگشت به کشورشان باشد.

نویسنده در پایان نوشت: واشنگتن در اقدامات و سیاست های اشتباه خود در منطقه تجدید نظر خواهد کرد. آمریکا حتی آخرین حربه خود را برای فشار بر تهران هم به کار بسته که همان پیوستن اسرائیل به کشورهایی است که از آب های خلیج فارس محافظت خواهند کرد و در این موضوع هم به نتیجه ای نخواهد رسید؛ امری که موقعیت مثبتی را برای تهران جهت دفاع از خلیج فارس ایجاد خواهد کرد این در حالی است که برخی کشورهای خلیج فارس از حضور اسرائیل در این ائتلاف حمایت کرده اند به همین دلیل بوی عادی سازی روابط از مشارکت اسرائیل در ائتلاف آمریکا زیاد دور نیست, جایی که افسران اسرائیلی، سعودی و اماراتی گرد هم جمع خواهند شد تا برای مقابله با تهدیدهای ایران هماهنگی و برنامه ریزی کنند؛ موقعیتی که باعث تقویت نقش مقاومت در چهره هجمه امپریالیسم خواهد شد.

خبر را در العربی الجدید ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر