فیلم 23 نفر با حضور تعدادی از بازیگران در آبادان اکران شد


فیلم    23 نفر  با حضور تعدادی از بازیگران در آبادان اکران شد

آبادان - ایرنا - فیلم سینمایی 23 نفر با حضور تعدادی از بازیگران آبادانی این فیلم در سینما مهر آبادان اکران و مورد توجه علاقه مندان به فیلم و سینما قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این فیلم علاوه بر روایت داستان مربوط به ۲۳ نوجوان که در دوران جنگ تحمیلی به اسارت نیروهای بعثی در آمدند ،گوشه هایی از زندگی "ملا صالح قاری " آزاده آبادانی که با نفوذ در میان عراقی‌ها به اسیران ایرانی در زندان‌های عراق کمک می کرد به تصویر کشیده شده است.

ملاصلاح قاری روز یکشنبه پس از اکران این فیلم سینمایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابزار خوشحالی از ساخت این فیلم اظهار داشت:در این فیلم تنها ۸۰درصد از واقعیت اسارت من و ۲۳ نفر روایت شده است.

وی افزود:با دیدن این فیلم حس خوبی دارم و احساس می‌کنم دوباره بین این ۲۳ نفر هستم و تاریخ دوباره در حال بازخوانی ماجرای اسارت این نوجوانان است.

قاری گفت:ساخت این گونه فیلم ها نقش مهمی در به تصویر کشیدن واقعیت های دوران اسارت و مقاومت اسرای ایرانی در زندان های ارتش بعث عراق دارد امیدوارم ساخت اینچنین فیلم هایی ادامه یابد.

وی در دوران جنگ تحمیلی به اسارت در آمد و به عنوان مترجم برای وزارت دفاع عراق ( استخبارات ) انتخاب شد و از این طریق به اسرای ایرانی کمک می کرد.

فیلم سینمایی ۲۳ نفر را مهدی جعفری کارگردانی کرده است. داستان آن تلاش نافرجام صدام حسین برای استفاده تبلیغاتی از نوجوانان ایرانی است که در جنگ به اسارت در آمده اند.
مهدی جعفری کارگردان این فیلم ۱۸ سال پیش در سال ۱۳۸۰ مستندی از سرگذشت این ۲۳ نوجوان اسیر شده در بند بعثی ها ساخت و پس از آن به فکر تولید یک فیلم سینمایی در این زمینه افتاد.

«۲۳ نفر» تازه‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج به تهیه کنندگی مجتبی فرآورده است که در تهران و آبادان فیلمبرداری شده است.

۳۰۱۵/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان