سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید


سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید

تهران – ایرنا – شهردار شهر فرون‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت می‌گوید با وجود تخریب ده‌ها ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم این شهر، کماکان طمعکاران بسیاری تلاش دارند با ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به سوله، یک شبه به مال و منال زیادی دست پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، شهر فرون‌آباد دروازه ورودی شهرستان پاکدشت محسوب می شود که با بیش از ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تهران در مسیر بزرگراه امام رضا(ع) و در حاشیه کمربندی جنوبی شهرستان واقع شده است.
موقعیت خاص این شهر در نزدیکی به تهران و مجاورت با محور ترانزیتی شرق کشور باعث شده بیش از یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی در آن مستقر و عملا این منطقه به یک شهر صنعتی تبدیل شود.
در حاشیه جنوبی شهر فرون‌آباد و در روستاهای قشلاق فرون‌آباد و حاجی‌آباد تعداد بی‌شماری سوله احداث شده است؛ سوله‌هایی که فعالیت‌های مختلف صنعتی در آنها انجام می‌شود و برخی را حتی در حریم بستر رودخانه ساخته‌اند.

سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید


واقع شدن اراضی کشاورزی در حاشیه این بخش صنعتی، همواره طمعکاران را وسوسه کرده تا با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آن به سوله، به سود چند ده برابری دست پیدا کنند.
آنطور که گزارش شده در ۲ سال گذشته بیش از ده‌ها مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر فرون‌آباد از سوی شهرداری این شهر و جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت تخریب شده ولی متولیان می‌گویند کمبود نیرو، وسعت منطقه و افزایش تعداد ساخت و سازها باعث شده تا هر از چند گاهی شبانه یک سوله یا دیوارکشی در منطقه احداث و پرونده تخلفی در دستگاه قضایی شهرستان تشکیل شود.
تخریب بیش از ۵۰ ساخت و ساز غیرمجاز

کوروش میرزایی شهردار فرون‌آباد با اشاره به اینکه این از سال ۱۳۸۹ به شهر ارتقا یافته به خبرنگار ایرنا گفت: طرح هادی شهر فرون‌آباد پنجم بهمن ۱۳۹۶ از سوی استاندار وقت تهران به استناد مصوبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ هیأت وزیران به شهرداری این شهر ابلاغ شد.

سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید


براساس این طرح شهرداری فرون‌آباد موظف بود طی سه ماه پس از ابلاغ، به تهیه و ارائه نقشه محدوده اقدام و آن را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ارسال و از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر جلوگیری کند.
وی اظهارداشت: بر اساس این طرح محدوده شهر فرون‌آباد ۱۶۱ هکتار و حریم شهر یک هزار و ۳۳۹ تعیین شده است.
میرزایی تصریح کرد: پس از ابلاغ طرح هادی عملیات ممیزی املاک شهر فرون‌آباد آغاز و تمامی نقشه‌ها بر اساس طرح تهیه و تدوین شد تا با استفاده از آن از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر جلوگیری و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اسناد مربوط به شهرداری نیز اخذ شود.
وی گفت: بر اساس طرح هادی بخشی از محدوده قانونی شهر با کاربری کارگاهی مسکونی تعریف شده که بیش از یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی در آن مشغول به فعالیت هستند و باعث شده‌اند فرون‌آباد عملا به یک شهر صنعتی تبدیل شود و این امر سودجویان را بیش از گذشته به تغییر کاربری و ساخت سوله ترغیب کرده است.
شهردار فرون‌آباد تصریح کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر با همکاری دستگاه قضایی شهرستان پاکدشت تخریب و بیش از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی شهر نیز آزاد شده است.

سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید


وی گفت: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با وجود داشتن احکام قضایی کار ساده‌ای نیست و در بسیاری از مواقع نیروهای شهرداری مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.
میرزایی تصریح کرد: وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در فرون‌آباد در گذشته به ویژه منطقه موسوم به جاده گاز به گونه‌ای بود که حتی پیش از احداث سوله، دارای انشعاب آب، برق و گاز بوده‌اند.
وی تأکید کرد: شهرداری فرون‌آباد برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز مصمم است و تلاش دارد با وجود تمامی محدودیت‌ها و موانع از تغییر کاربری اراضی به‌ویژه اراضی کشاورزی جلوگیری کند.

تخریب بیش از ۳۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان

فرماندار پاکدشت نیز از تخریب بیش از ۳۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و نیز اجرای طرح تشدید نظارت بر وضعیت ساخت و ساز در این شهرستان خبر داد.
هادی تمهیدی به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی علاوه بر آسیب رساندن به اقتصاد منطقه باعث نابسامانی در خدمت رسانی به مردم می‌شود از این رو فرمانداری با هماهنگی دستگاه قضایی با جدیت با این پدیده مقابله می‌کند.

سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید


وی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر بیش از ۳۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق مختلف شهرستان که بیشتر به صورت باغ ویلا بود تخریب شده است.

سوله بکارید، ده‌ها برابر سود برداشت کنید


مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز اولویت مسئولان استان

استاندار تهران نیز با تأکید بر لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان‌های استان گفت: مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان اولویت در دستور کار شهرداران، بخشداران، مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دهیاران قرار دارد.
انوشیروان محسنی بندپی اظهارداشت: در بررسی مستمر وضعیت ساخت و ساز در مناطق مختلف استان تهران و با هماهنگی دستگاه قضایی، احکام تخریب متعددی برای ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شده و فضا برای سودجویانی که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، قصد مال اندوزی دارند تنگ شده است.
وی تصریح کرد: در مناطقی مانند پاکدشت، با تلاش مسئولان تعداد زیادی از ساخت و سازهایی که از گذشته در اراضی کشاورزی احداث شده تخریب و برای مابقی نیز پرونده تخلف تشکیل شده است.
محسنی بندپی گفت: طرح تشدید نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار دارد و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

شهرستان پاکدشت با سه شهر پاکدشت، شریف‌آباد و فرون‌آباد و بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید