مکرون مأمور ارسال پیام به ایران شد


مکرون مأمور ارسال پیام به ایران شد

گروه هفت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام به ایران و گفت‌وگو با تهران تعیین کرد.

اتاق خبر 24:

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی دیپلماتیک اعلام کرد گروه هفت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام به ایران تعیین کرد.

دیروز یک دیپلمات فرانسوی در گفت‌وگو با آسوشیتد پرس اعلام کرد امانوئل مکرون در جریان نهار کاری با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، در حاشیه نشست گروه ۷ طرح خود در خصوص کاهش تنش‌های ایران و آمریکا را برای وی تشریح کرد.

طبق ادعای این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، بر اساس طرح فرانسه، به ایران اجازه صادرات نفت برای مدت زمان محدودی داده خواهد شد. در قبال آن، ایران نیز باید متعهد به اجرای کامل بند‌های توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ شود، تنش‌ها در منطقه خلیج فارس را کاهش دهد و با برگزاری مذاکرات موافقت کند.

گفت‌وگوی روسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره ایران یک روز پس از دیدار مکرون و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پاریس انجام می‌شود. محمد جواد ظریف این دیدار را خوب توصیف کرد و افزود: من و مکرون درباره احتمالات بحث کردیم و رئیس جمهور فرانسه اکنون قرار است با شرکای اروپایی و دیگر شرکا رایزنی کند تا ببیند از اینجا به کجا می‌توانیم برویم.

نشست سران هفت کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن روز شنبه در شهر بندری بیاریتز فرانسه آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید