سردیس مرحوم سیروس قایقران شکسته شد +عکس قبل و بعد از واقعه


سردیس مرحوم سیروس قایقران شکسته شد +عکس قبل و بعد از واقعه

رکنا: سردیس مرحوم سیروس قایقران فوتبالیست مشهور کشورمان که در بلوار ساحلی بندر انزلی نصب شده بود شکسته شده است.

به گزارش رکنا، این سردیس در بلوار ساحلی بندر انزلی نصب شده بود که شکسته شده است.

تصاویری از سردیس شکسته شده مرحوم سیروس قایقران در فضای مجازی منتشر شد که با انتقادات زیاد شهروندان بندر انزلی مواجه شده است.

تاکنون عامل شکسته شدن سردیس این فوتبالیست مشهور مشخص نشده است.

سردیس مرحوم قایقران فروردین 1395 از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت و به همت یک مجسمه ساز اهل انزلی و با اعتبار بالغ بر 200 میلیون ریال ساخته شد.

سیروس قایقران، هجدهم فروردین سال 1377 درسن 37 سالگی در حالی که به همراه پسر 8 ساله اش راستین عازم تهران بود در جاده امامزاده هاشم رشت براثر تصادف درگذشت.

قایقران متولد اول بهمن سال 1340 در محله ی کولیور بندر انزلی است. وی در سال 1363 به تیم ملی فوتبال دعوت شد و در 30 دی همان سال نخستین بازی ملی خود را مقابل یوگسلاوی سابق انجام داد.

وی 100 مسابقه ملی در کارنامه داشت و در 43 بازی ملی رسمی خود 21 بار کاپیتان تیم ملی بود و 14 گل به ثمر رساند. قایقران نخستین بار در سال 1367 مقابل قطر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بست.

زیباترین گل قایقران در سال 1364 مقابل تیم دیناموندرسندن و بهترین گل وی نیز در سال 1371 مقابل کره جنوبی بود.

قهرمانی با ملوان در جام حذفی کشور در سال 1369، مقام دوم لیگ قدس با تیم منتخب گیلان در سال 1366، مقام سومی در جام ملت های آسیا با تیم ملی ایران درسال1367 و کسب عنوان قهرمانی بازی های آسیایی پکن درسال 1369 از افتخارات وی در دوران ورزشی است.

وی همچنین در سال1372 به عنوان مربی به همراه تیم کشاورز تهران عنوان سوم لیگ کشور را به دست آورد. قایقران عضو باشگاه های ملوان بندرانزلی، استقلال بندرانزلی، اتحاد قطر و کشاورز تهران بود و به عنوان مربی نیز در تیم های کشاورز تهران و مسعود هرمزگان فعالیت کرد.

سردیس مرحوم سیروس قایقران شکسته شد +عکس قبل و بعد از واقعه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در