گلستانی ها قواعد بیمارستانی را رعایت نمی‌کنند


گلستانی ها قواعد بیمارستانی را رعایت نمی‌کنند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان می‌گوید که بیشتر همراهان و یا افرادی به مراکز درمانی این استان مراجعه می‌کنند، قواعد و مقررات بیمارستانی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سراج الدین عارف نیا روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کارمندان و بهورزان نمونه شهرستان گنبدکاووس، رعایت نکردن وقت ملاقات با بیماران، حضور در ساعات اداری برای عیادت از بیماران، رعایت نکردن نوبت در بخش پذیرش و برخوردهای ناصواب با کادر پرستاری و نگهبانی را از مصادیق رعایت نکردن قواعد بیمارستانی ازسوی مردم گلستان برشمرد.

وی با تاکید برضرورت ارتقای فرهنگ عمومی مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی برای رعایت قواعد و مقررات، گفت: حداقل انتظار کادر بیمارستانی در بخش های مختلف رعایت احترام آنان از سوی مردم بالاخص همراهان بیماران و کسانی است که برای عیادت مراجعه می کنند.

دکتر عارف نیا، اشتغال در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت را از مشاغل بسیار سخت و حساس دانست و اضافه کرد: مواجه شدن روزانه با انواع و اقسام بیماران بالاخص بیماران سوانح رانندگی و بعضا شیفت‌های کاری ۲۴ ساعته، آثار روحی و روانی زیادی بر کادر بیمارستانی وارد کرده و به اصطلاح آنان را دچار فرسودگی شغلی می کند.

وی تصریح کرد: با وجود سختی و حساسیت اشتغال در بخش‌های مختلف مراکز درمانی و آثار روحی و روانی آن، کار در این مراکز جزو مشاغل سخت به شمار نمی رود که می‌بایست در تعاریف مشاغل سخت بازنگری صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین با قدردانی از تلاش پرسنل بخش‌های مختلف مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت بالاخص بهورزان و پرستاران در خدمات رسانی به مردم مناطق سیل‌زده استان درسه ماه نخست امسال، گفت: برای جبران این زحمات پاداش‌هایی پیش بینی شده که هنوز مجوز پرداخت آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر نشده‌ است.

دکتر عارف نیا افزود: علاوه بر این، پرستاران و بهورزان گلستانی در اجرای طرح بسیج ملی غربالگری سنجش فشار خون نیز از یک ماه تا ۴۵ روز مشارکت فعال داشتند که در این بخش هم مستحق تجلیل هستند اما به دلیل مشکلات اقتصادی، بی‌صبرانه منتظر پرداخت پاداش ها به این قشر هستیم.

وی از کمبود نیروی بهورز در خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه های سلامت گلستان نیز خبر داد و گفت: درحال حاضر این استان ۱۲۰۰ بهورز دارد و با کمبود ۷۰ نیرو در این بخش مواجه است که بخشی از این کمبودها از نیروهای "طرحی" جبران شده است.

به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک روز کارمند و روز بهورز و قدردانی از تلاش‌های این دو قشر گفت: هم اکنون این شهرستان ۲۳۰ بهورز در ۱۱۲ خانه بهداشت و افزون بر ۲۵۰۰ کارمند در مراکز درمانی و بیمارستانی و پایگاه های سلامت دارد.

دکتر فرهاد بدیعی افزود: بهورزان در خط مقدم ارائه خدمات سطح یک و نیز مراقبت های اولیه بهداشتی به مردم، بالاخص جامعه هدف قرار دارند و از این نظر، کار و فعالیت آنان با وجود برخی کمبودها و محدودیت ها، نوعی ایثار و از خودگذشتگی است.

وی اضافه کرد: با این وجود تکریم ارباب رجوع در همه بخش‌های اداری و درمانی باید مدنظر کارکنان مجموعه شبکه بهداشت و درمان قرار داشته باشد و نبایستی سختی کار، ما را از تکریم آنان باز دارد زیرا ما خدمتگزار مردم هستیم.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!