شاخص امید و کیفیت زندگی در سمنان بالاتر از میانگین کشوری است


شاخص امید و کیفیت زندگی در سمنان بالاتر از میانگین کشوری است

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کیفیت زندگی شهروندان در این استان، با توجه بالا بودن شاخص‌های امید به زندگی، بالاتر از میانگین کشور است.

نوید دانایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شاخص امید به زندگی در این استان، با ۷۹ سال، بالاتر از میانگین کشوری است که این امر نشان از بالابودن سطح رفاه و امکانات اجتماعی در سمنان دارد.

وی، متوسط شاخص امید به زندگی در کشور را ۷۵ سال عنوان و بیان کرد: میانگین شاخص امید به زندگی مردان استان سمنان ۸۷ و نیم سال و در زنان ۷۹ و نیم سال است.

دانایی با تاکید بر اینکه بالابودن سطح رفاه اجتماعی در استان سمنان یکی از علت‌های بالا بودن شاخص امید به زندگی شهروندان است، بیان کرد: بالا بودن تعداد جمعیت سالمند در استان را نیز می توان در نتیجه همین مساله برشمرد.

وی گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشت فردی و جمعی در سال‌های اخیر از دیگر عامل‌های مهم در ارتقای امید به زندگی در استان سمنان عنوان می شود.

وی افزود: تامین، حفظ و ارتقای سلامت سالمندان از جمله اهداف وزارت بهداشت است و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در برنامه ریزی‌ها و اقدام‌های خود توجه ویژه‌ای نسبت به این امر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه این دانشگاه بر مداخله‌های پیشگیرانه از بیماری‌ها در سالمندان تاکید دارد، بیان کرد: اصلاح شیوه‌های نادرست زندگی، حساس سازی برنامه های سلامت میانسالی و گسترش برنامه های سالمندی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان نزدیک به ۳ هزار دانشجو دارد و به ازای هر ۱۱ دانشجو یک عضو هیات علمی در این دانشگاه تدریس می کند.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان